Novinárom to povedal majiteľ stajne Force India Vijay Mallya, ktorý je jedným z členov strategickej komisie šampionátu.
Podľa súčasného systému, zavedeného v roku 2010, boduje najlepších desať monopostov z dvadsiatich. Víťaz dostane 25 bodov a desiaty pilot v cieli jeden.
„Body pre najlepšiu desiatku majú určitý šmrnc. Je to jednoducho znamenie kvality, keď vám chodia gratulácie od známych: Dobrá práca, zase ste boli v najlepšej desiatke,“ uviedol Mallya.
„Argument proti je však ten, že keby každý jazdec dostával body, tak budú všetci pretekať. Nikto nič nevypustí a stále pôjde naplno, pretože každá pozícia sa počíta,“ pridal indický miliardár. „Teraz za umiestnenie mimo desiatky nie je žiadna odmena,“ vyhlásil Mallya.
„Preto sa začalo premýšľať o tom, že by body dostávalo pätnásť alebo dokonca všetkých dvadsať jazdcov. Posledný by dostal jeden bod a postupne by to narastalo. Bavíme sa o všetkých variantoch,“ dodal Mallya.
Ak by nový bodovací systém schválili, pravdepodobne by ho zaviedli v rámci plánovaných zmien po konci existujúcej kolektívnej zmluvy v roku 2020.
Nový promotér formule 1, americká spoločnosť Liberty Media by totiž novinkami chcel vyrovnať štartové pole, ktorému od zavedenia hybridných motorov v roku 2014 vládnu jazdci Ferarri, Red Bullu a Mercedesu, ktorý navyše odvtedy získali všetky majstrovské tituly.
Medzi zmeny by mohlo okrem iného patriť zavedenie lacnejších a spoľahlivejších motorov, dostupných pre všetky stajne. Uvažuje sa aj o platovom strope vo výške 150 miliónov dolárov bez platov pilotov. Proti zmenám sa však už teraz postavilo niekoľko tímov na čele s Mercedesom a Ferrari, ktoré dokonca pohrozili odchodom z formuly.