Šok na US Open! Djokovič smolne trafil rozhodkyňu a diskvalifikovali ho

06.09.2020 22:15
Novak Djokovič
Novak Djokovič. Autor: ,

Novaka Djokoviča diskvalifikovali organizátori US Open priamo počas osemfinálového zápasu s Pablom Carrenom-Bustom.

Aký je dôvod?

Po tom, ako svetová jednotka prehrala v prvom sete svoje podanie a súpera pustila do vedenia 6:5, odpálila omylom loptičku smerom k jednej z čiarových rozhodkýň.

Tá ju trafila natoľko nešťastne do krku, že sa zosypala k zemi, začala sa dusiť a museli jej pomáhať zdravotníci. Djokovič prišiel taktiež na pomoc, ospravedlňoval sa.

Slová ani činy svetovej superhviezdy však nezabrali. Rozhodcovia boli nemilosrdní. S Djokovičom niekoľko minút diskutovali. Od začiatku bolo zrejmé, že to, čo počuje, sa zverencovi slovenského trénera Mariána Vajdu, nepozdáva.

A taký bol aj verdikt…

Arbitri podľa striktných pravidiel najväčšieho favorita a sedemnásťnásobného grandslamového šampióna diskvalifikovali a poslali z New Yorku domov – mimoriadne kontroverzným spôsobom.

Novak
		Djokovič po mimoriadne smolnom
		okamihu.
Novak
		Djokovič.
+4Novak Djokovič v debate
		s
		rozhodcami.

Djokovič prišiel do New Yorku v pozícii nasadenej jednotky a s vizitkou hráča, ktorý v tomto roku ešte nenašiel premožiteľa.

V zápase s Carrenom-Bustom sa mu však nedarilo. Navyše, v závere prvého setu ho museli ošetrovať po tom, ako sa pošmykol a nešťastne dopadol na rameno.

Zlý deň Srba potom vyvrcholil po mimoriadne smolnom okamihu, keď nešťastne trafil loptou rozhodkyňu.

Zverev: Supervízori si robili svoju robotu

Na Djokovičovu diskvalifikáciu zareagoval jeho konkurent Nemec Alexander Zverev a označil ju za veľmi nešťastnú.

„Novak odpálil loptičku a tá veľmi nešťastne trafila čiarovú rozhodkyňu do oblasti krku. Existuje pravidlo, na základe ktorého za toto nasleduje diskvalifikácia. Myslím si, že supervízori si iba robia svoju robotu. Ak by loptička nezasiahla rozhodkyňu do citlivej oblasti, Novak by mohol pokračovať v zápase, bolo to o milimetre,“ citovala slová Zvereva agentúra AFP.

Bývalá ženská svetová jednotka Američanka Tracy Austinová označila rozhodnutie vylúčiť Djokoviča z turnaja za správne. „Bol to správny verdikt. Vyrazilo mi to dych. Dúfam, že čiarová rozhodkyňa bude v poriadku.“

Organizátor podujatia medzitým zverejnil informáciu, podľa ktorej Srb príde o všetky body i peniaze, ktoré zarobil na tohtoročnom US Open. Okrem toho zrejme dostane aj pokutu.

Ďalšia bude za to, že rodák z Belehradu sa rozhodol nezúčastniť na tlačovej konferencii po zápase.

(tasr)

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#US Open 2020 #Pablo Carreno Busta #Novak Djokovič
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Celkové poradie - Ružový dres
    • zelený dres
    • Hart
    • 85:40:21 h
    • 2.
    • Hindley
    • +39 s
    • 3.
    • Kelderman
    • +1:29 min
    • 92.
    • Sagan
    • +4:21:56
Bodovacia súťaž - Cyklámenový dres
    • zelený dres
    • Démare
    • 233
    • 2.
    • Sagan
    • 184
    • 3.
    • Almeida
    • 101
Všetko o GIRO D'ITALIA