Hľadať
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Od Tatier k Dunaju - úsek 12: Sielnica - Stráže

Beží sa najskôr mierne dolu kopcom a pred koncom obce sa odbočí ostro doprava, pokračuje sa medzi rodinnými domami okolo hotela Kaskády a ďalej rovno až do obce Kováčová. Po hlavnej ceste sa beží po chodníku na pravej strane, cez celú Kováčovú až na jej koniec. Pred koncom obce sa odbočuje a nasleduje stúpanie do kopca. Potom dolu pokračuje asfaltová cesta cez les a ďalej až po odovzdávku na križovatke pod kolibou Stráže.

31.07.2023 12:14
usek 12   Sielnica - Straze Foto:
debata

Popis pre bežca

Beží sa najskôr mierne dolu kopcom a pred koncom obce (0,4 km) sa odbočí ostro doprava, pokračuje sa medzi rodinnými domami a na najbližšej križovatke (0,9 km) doľava, smer hotel Kaskády. Beží sa okolo hotela Kaskády a ďalej rovno až do obce Kováčová. Pri príchode do Kováčovej na križovatke poľnej s asfaltkou zabočiť doľava a popri kúpeľných domoch sa beží do centra Kováčovej. Na ďalšej križovatke (3,9 km) doľava a po hlavnej ceste sa beží po chodníku na pravej strane, cez celú Kováčovú až na jej koniec. Pred koncom obce (4,6 km) odbočiť doprava okolo starého hotela Leona a pokračovať do prudkého kopca. Stále po hlavnej ceste cez obec a ďalej až na vrchol stúpania, potom dolu kopcom až na T – križovatku (6,3 km), kde je treba zabočiť doľava a na ďalšej križovatke sa držať vpravo. Pokračovať po asfaltovej ceste cez les, na ďalšej križovatke (8 km) odbočiť vľavo a ďalej až po odovzdávku na križovatke pod kolibou Stráže.

Informácie pre motorové vozidlá

„Bežiace“ vozidlo sa vracia na rýchlostnú komunikáciu R1 smer Zvolen, z ktorej schádza na Zvolen (exit 102) a pokračuje ďalej na Zvolen. Na najbližšej veľkej križovatke odbočiť doprava smer Stráže. Odovzdávka je na ceste pri kolibe Stráže. Vozidlá parkujú na parkovisku koliby Stráže (POZOR ! otváracia doba je len do 22 hod), alebo na protiľahlom parkovisku motorestu Stráže. V prípade, že sú tieto parkoviská obsadené je možnosť parkovať aj pri neďalekom nákupnom centre Metro.

Zaujímavosti z okolia

Nenápadný kopec Veľká Stráž bol kedysi kultovým miestom. Medzi objavenými nálezmi boli početne zastúpené prepálené fragmenty zvieracích kostí vystavené vysokým teplotám. Obec Kováčová je zas známa najmä svojimi kúpeľmi. Liečivý prameň s teplotou 48 °C, vyviera z hĺbky 502m. Ak ste však fanúšik dobrého jedla pri odovzdávke nájdete salaš s tradičnou slovenskou kuchyňou.