Hľadať
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Od Tatier k Dunaju - úsek 9: Baláže - Selce

Po hlavnej ceste dolu smer Banská Bystrica, po 1,1 km odbočiť doľava na starú asfaltovú cestu. Po 200 m na križovatke mierne doprava, po asfalte smer obec Podkonice. Beží sa do kopca, cez les, neskôr popri poliach až ku družstvu v Podkoniciach. Prebehnúť cez družstvo, okolo cintorína, až ku bytovkám v obci a doprava strmo dolu, po ulici medzi rodinnými domami, priamo von z dediny. Pokračovať rovno, až do obce Priechod, cez dedinu mierne do kopca až ku malej zvonici, pred ňou doľava po schodoch na hlavnú cestu a pokračovať po chodníku na ľavej strane do obce Selce, kde je odovzdávka.

25.07.2023 14:51
usek 9  Balaze - Selce Foto:
debata

Popis pre bežca

Po hlavnej ceste dolu smer Banská Bystrica, po 1,1 km odbočiť doľava na starú asfaltovú cestu. Po 200 m na križovatke mierne doprava, po asfalte smer obec Podkonice. Beží sa do kopca, cez les, neskôr popri poliach až ku družstvu v Podkoniciach. Prebehnúť cez družstvo, okolo cintorína, až ku bytovkám v obci a doprava (3,7 km) strmo dolu, po ulici medzi rodinnými domami. Na križovatke (4,3 km) doprava, dole, von z dediny. Pokračovať rovno, až do obce Priechod, cez dedinu mierne do kopca až ku malej zvonici (6,7 km), pred ňou doľava po schodoch na hlavnú cestu a pokračovať po chodníku na ľavej strane do obce Selce, kde je odovzdávka.

Informácie pre motorové vozidlá

„Bežiace“ vozidlo ide po rovnakej trase ako bežec. Za odovzdávkou hneď doľava a pokračovať cca 100 m. Parkovanie pri tréningovom futbalovom ihrisku.

Zaujímavosti z okolia

Cieľom úseku je obec Selce, ktorej názov je odvodený od staroslovanského termínu selo, selce, vo význame sídlisko, osada. V obci sa organizuje súťaže vo varení držiek, či ako sa hovorí v Selciach – kutlov, s ukážkou tradičných slovenských remesiel. Ak ste fanúšikom prírody môžete navštíviť rozhľadňu Šachtička, ktorá je len kúsok od obce Selce a ponúka krásny výhľad.