Hľadať
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Od Tatier k Dunaju - úsek 8: Hotel Šturec - Baláže

Úsek častého blúdenia bežcov! Odporúčame bežať s mobilným telefónom a s min. 0,5 l vody. Za odovzdávkou je potrebné prebehnúť cez hlavnú cestu, za asistencie polície. Beží sa po ceste smer Donovaly. Pre bežcov je tu uzavretý jazdný pruh. Ďalej cez obec Motyčky smer Krčahy. Pokračuje sa ďalej po lesnej asfaltke až do osady Bukovec, pokračuje sa lesným turistickým chodníkom značeným žltou farbou smer Krčahy. Neskôr sa plynulo napojí na širokú kamenistú zvážnicu. Po zelenej turistickej značke sa pokračuje miernym klesaním k rázcestníku Krčahy-Kováčka, odbáča sa doľava (nie po zelenej značke!), po poľnej ceste dolu do doliny. Po tejto zvážnici sa beží dlhým klesaním, cesta sa zmení na asfaltovú cestu. Beží sa až k mohutnému stromu, s množstvom turistických smerovníkov tu prudko doľava do doliny a po asfaltke až do dediny Baláže. Za dedinou Baláže pokračovať rovno dole po hlavnej ceste, až ku strelnici, kde je odovzdávka.

24.07.2023 13:41
usek 8 Hotel Sturec - Balaze  1 Foto:
debata

Popis pre bežca

Úsek častého blúdenia bežcov! Odporúčame bežať s mobilným telefónom a s min. 0,5 l vody. Za odovzdávkou je potrebné prebehnúť cez hlavnú cestu, za asistencie polície. Beží sa doľava, po pravej strane cesty na Donovaly (v smere jazdy), mierne do kopca. Pre bežcov je tu uzavretý jazdný pruh. Na konci uzavretej časti, odbočiť vpravo na prvej možnej odbočke do obce Motyčky (0,5 km), dolu kopcom, popri malej vodnej nádrži. Cez Motyčky sa beží vľavo, cez mostík na žltou farbou značenú cyklotrasu, neskôr vpravo medzi domami smer Krčahy, Baláže po úzkej asfaltovej ceste. Pokračuje sa okolo tenisového kurtu stúpajúc po lesnej kamenistej – asfaltovej ceste. Na križovatke lesných ciest (2,1 km) sa treba držať vľavo a pokračovať ďalej po lesnej asfaltke až do osady Bukovec. Po prebehnutí popred radom domov po ľavej strane sa pred posledným domom odbočí vpravo (2,9 km) a pokračuje sa lesným turistickým chodníkom značeným žltou farbou smer Krčahy. Po krátkom stúpaní sa chodník stáča prudko doľava, pokračuje v smere vrstevníc a ďalej nasleduje vpravo výraznejšie stúpanie rovno hore. Chodník vyústi na širokú, spevnenú cestu. Odbočí sa po nej vpravo a hneď za prvou ľavotočivou zákrutou asi po 50 m sa po žltej turistickej značke pokračuje vľavo (3,4 km). Nasleduje stúpanie po trávnatej ceste medzi stromami, neskôr po lúke, po ľavej strane je na strome poľovnícky posed. Cesta je súčasťou cyklotrasy značenej žltou farbou. Treba sa držať vpravo až na vrchol, kde sa cesta zatočí mierne vľavo a nasleduje klesanie kolmo na vrstevnice, neskôr vpravo až sa plynulo napojí na širokú kamenistú zvážnicu. Po zelenej turistickej značke sa pokračuje miernym klesaním k rázcestníku Krčahy-Kováčka (4,3 km), odbáča sa doľava (nie po zelenej značke!), po poľnej ceste dolu do doliny. Po tejto zvážnici sa beží dlhým klesaním, cesta sa zmení na asfaltovú cestu. Beží sa až k mohutnému stromu, s množstvom turistických smerovníkov (6,4 km), tu prudko doľava do doliny a po asfaltke až do dediny Baláže. Pri vstupe do Balážov, pri futbalovom ihrisku (8,7 km) pokračovať po ceste vľavo ponad dedinu až na dolný koniec obce. Za dedinou pokračovať rovno dole po hlavnej ceste, až ku strelnici, kde je odovzdávka.

Informácie pre motorové vozidlá

„Bežiace“ vozidlo pokračuje po ceste do Banskej Bystrice. Pred Banskou Bystricou treba odbočiť na obchvat smer Brezno (rýchlostná komunikácia R1). Po obchvate Banskej Bystrice sa prejde za mesto a použije sa výjazd z R1 smer Selce (exit 168). Na križovatke smer Selce, cez Selce, smer Baláže. Odovzdávka je za obcou Priechod, pri strelnici. Čas potrebný na presun je cca 35 minút! Preto by sa vozidlo, bezprostredne po odovzdávke č. 7, malo presunúť čo najrýchlejšie na odovzdávku do Balážov a dôsledne sledovať trasu presunu. V prípade zaváhania pri presune môže dôjsť k tomu, že nestihnete bežca na odovzdávke v Balážoch a stratíte čas. Na odovzdávku č. 8 môže ísť len „bežiace“ vozidlo! V dedine sú pre bežcov toalety v kultúrnom dome a možnosť občerstviť sa v miestnej krčme.

Zaujímavosti z okolia

Bežíte okolo vodnej nádrže Motyčky, ktorá je úzko spätá s históriou otužovania v Banskej Bystrici. Pred 15 rokmi začali prví odvážlivci z regiónu robiť tento adrenalínový šport práve na Motyčkách a každoročne sa tu organizujú Ľadové hry.