Hľadať
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Od Tatier k Dunaju - úsek 17: Žarnovica - Voznica

Beží sa po hlavnej ceste cez Žarnovicu až k rieke Kľak. Pred mostom cez rieku odbočiť doľava a popri rieke Kľak bežať až k rieke Hron. Prebehnúť mostom a pokračovať do kopca až do osady Lukavica. Beží sa po asfaltovej ceste v lese až na hlavnú cestu z Dolných Hámrov do Žarnovice. Pred stúpaním na nadjazd nad rýchlostnú komunikáciu zabočiť doľava smer Voznica. Stále rovno po hlavnej ceste až do obce Voznica, kde v strede obce je odovzdávka.

02.08.2023 13:37
usek 17 Zarnovica - Voznica  1 Foto:
debata

Popis pre bežca

Beží sa po hlavnej ceste cez Žarnovicu až k rieke Kľak pred hlavným námestím. Pred mostom cez rieku (0,9 km) odbočiť doľava a popri rieke Kľak bežať až k rieke Hron. Prebehnúť mostom a pokračovať do kopca až do osady Lukavica. Na prvej križovatke (2,1 km) prudko doprava, do protismeru. Beží sa po asfaltovej ceste v lese až na hlavnú cestu z Dolných Hámrov do Žarnovice (4,5 km), tu doprava. Pred stúpaním na nadjazd nad rýchlostnú komunikáciu zabočiť doľava (4,8 km) smer Voznica. Stále rovno po hlavnej ceste až do obce Voznica, kde v strede obce je odovzdávka.

Informácie pre motorové vozidlá

„Bežiace vozidlo“ ide rovno cez Žarnovicu po hlavnej ceste, cez námestie až na koniec Žarnovice. Na križovatke odbočiť doľava a pokračovať nadjazdom nad rýchlostnú komunikáciu. Za nadjazdom doprava smer Voznica a stále rovno až do Voznice. Parkovanie je v strede obce pred kultúrnym domom, kde je možné aj prespať. Za odovzdávkou vpravo, sa bude pre bežcov variť a predávať guláš. V prípade zaplnenia parkoviska, autá môžu parkovať na komunikáciách v obci.

Zaujímavosti z okolia

Pokutský vodopád je najväčším vodopádom v Chránenej krajinnej oblasti Ponitrie. Tak isto je asi jediný turisticky známy v celom pohorí Vtáčnik. Niekedy sa môžete stretnúť aj s jeho názvom Vodopád na Pokutskom potoku. Nájdete ho pri potulkách v okolí Žarnovice. V obci Voznica sa nachádza Kostol sv. Kataríny Alexandrijskej. Centrom cirkevného a kultúrneho života každej obce je kostol a medzi výnimky nepatrí ani Voznica. Kostol sv. Kataríny Alexandrijskej z roku 1842 sa nachádza na vyvýšenom pahorku v strede obce.