Konštatuje to nemecký denník Die Welt, ktorý prináša aj viacero príkladov.
Telefón v odevnom podniku Stephena Holta neprestáva vyzváňať už celé dni. Fotografie jeho výkladu v anglickom meste Surbiton sú všade na internete.
Holt chcel vo svojej výkladnej skrini nejako odraziť olympijskú tematiku, ale ako „nesponzorovi“ olympijských hier mu to bolo prísne zakázané: Nikto nesmie používať olympijské kruhy alebo slová „London“ (Londýn), „Gold“ (zlato), „Games“ (hry) alebo dokonca „Summer“ (leto/letné) na reklamné účely. Dokopy je na indexe 20 zakázaných slov a symbolov.
Ale to Holta rozhodne nezastavilo ani neodradilo. Celé týždne jeho výklad hlási: „Lodnon 2102 Oimplycs“ spolu s piatimi olympijskými kruhmi – premaľovanými nahranato – pod týmto nápisom.
Okoloidúci sú z toho nadšení, okrem iného aj preto, že vo Veľkej Británii panuje všeobecné rozčarovanie z prísnych reštrikcií na reklamu, ktoré vyhlásil Medzinárodný olympijský výbor. Od polovice júla na ich dodržiavanie dohliada 300 príslušníkov „značkovej polície“, ktorí prečesávajú krajinu a pátrajú po porušovaní týchto pravidiel.
Veľké spoločnosti, ako je General Electric (GE), McDonalds, Visa či British Telecom (BT), vysolili okolo 1,8 miliardy eur na sponzorovanie hier, čo sa postaralo zhruba o polovicu prevádzkových nákladov. Každý sponzor za to dostal sľub, že vo svojom sektore bude mať exkluzívne reklamné práva. A britskí organizátori hier postupujú veľmi tvrdo v bránení tohto sľubu, keď každému, kto reklamné pravidlá poruší, hrozí pokuta vo výške 25 600 eur.
Zanietenie kontrolórov však dosiahlo smiešne proporcie, ako dokazuje trebárs príklad 81-ročnej pani Joy Tomkinsovej, ktorá uštrikovala svetrík na bábiku s nápisom „GB 2012“ v hodnote 1,3 eura, ktorý chcela darovať do cirkevnej lotérie, len aby zistila, že svetrík sa nesmie obliecť žiadnej bábike na príkaz kontrolórov hier.
O nič lepšia nebola ani situácia v juholondýnskej kaviarni, ktorá si do výkladu vyvesila päť baglov – okrúhlych rožkov s otvorom uprostred – prepojených ako olympijské kruhy. Olympijská značková polícia tu bola o dvadsať minúť a výzdobu odstránila. A v Plymouthe musela jedna reštaurácia škrtnúť z jedálneho lístka „Flaming Torch Baguette“ (bagetu horiacu pochodeň), pretože odvolávka na olympijskú pochodeň bola podľa polície neprijateľná.
Nemenej absurdný je osud kaviarne Olympic neďaleko štadióna v londýnskom Stratforde. Olympijská polícia považovala názov kaviarne za nevhodný, a preto majiteľ Kamel Kichane musel na vývesnom štíte zamaľovať písmenko „O“. Počas konania olympijských hier sa tak jeho kaviareň volá Lympic.