Predstavitelia tímu Mercedes hneď po pretekoch podali dva oficiálne protesty. Podľa nich boli porušené dva články pravidiel F1, ktoré hovoria o predbiehaní pred a za safety carom a aj o podmienkach, za akých sa počas prítomnosti bezpečnostného vozidla môžu posunúť o kolo pomalšie monoposty.
K porušeniu predmetných bodov pravidiel došlo podľa Mercedesu v závere pretekov, keď Verstappen vyťažil z prítomnosti bezpečnostného vozidla, vďaka čomu sa dostal do tesnej blízkosti Hamiltona a krátko po reštarte ho dokázal predbehnúť.
Nemecká stajňa poukázala na porušenie podmienok, ktoré musia byť dodržané, keď sa riaditeľstvo pretekov rozhodne stiahnuť safety car. V takom prípade sa musí počkať, kým sa o kolo pomalší pretekári zaradia do „vláčiku“, no to sa na VC Abú Zabí nestalo.
Stewardi FIA však oba protesty po viac ako štyroch hodinách po skončení pretekov zamietli ako neopodstatnené.
Stewardi uviedli, že článok 15.3 umožňuje riaditeľovi pretekov kontrolovať používanie safety caru. Počas záveru pretekov bol porušený článok 48.12. Pred safety car by mali byť pustení všetci jazdci o kolo späť a predovšetkým by mal safety car zájsť do boxov až o kolo neskôr.
Podľa stewardov má však článok 48.13 prednosť pred týmto článkom a akonáhle sa objaví správa „Safety car v tomto kole“ je povinnosť safety caru zájsť do boxov.
Mercedes, ktorý vraj prišiel prejednávať protest aj s právnikom, žiadal, aby boli výsledky pretekov vrátené späť o jedno kolo. „Stewardi sa domnievajú, že je to faktické spätné skrátenie pretekov, a preto nie je vhodné. Protest sa preto zamieta.“
Mercedes sa však ešte proti verdiktom môže odvolať. Prípad môže skončiť až na Športovom arbitrážnom súde (CAS).
Čítajte viac Najnapínavejšie preteky v histórii. Verstappen vyhral titul v poslednom kole