Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Verstappen by sa v 80. rokoch viackrát zabil, nepochybuje expretekár F1

Agresívny štýl jazdy sa stal poznávacou značkou Maxa Verstappena. V 80. rokoch formuly 1 by bol však nemysliteľný, tvrdí bývalý jazdec Bruno Giacomelli.

11.05.2020 19:02
Max Verstappen Foto: ,
Monopost Maxa Verstappena po havárii v kvalifikácii VC Monaka 2016.
debata

Dnes 67-ročný Talian pôsobil v F1 v rokoch 1977 – 1983, do kolotoča nahliadol ešte v jednej sezóne (1990). Pódiové umiestnenie si vybojoval len raz. V rozhovore pre taliansku verziu stránky Motorsport.com porovnával dve éry najprestížnejšieho formulového šampionátu.

Okamihy strachu

„Ak sa pozrieme na výsledky, Schumacher získal sedem majstrovských titulov, Fangio päť, no ten si ich vybojoval na rozličných autách a v časoch, keď na okruhoch zomierali pretekári. Viete, čo to znamená? Asi toľko, že keby Verstappen jazdil na monopostoch z 80. rokov ako ja, tak minimálne v troch či štyroch prípadoch by zomrel. V súčasnosti sa už piloti v F1 neboja, pretože autá sú bezpečné,“ myslí si Giacomelli, ktorý pôsobil aj v McLarene.

„Pri haváriách som sa naozaj bál. V tých niekoľkých sekundách všetko vnímate. Najskôr si pomyslíte, že sa nechcete zraniť. Čo najsilnejšie držíte volant a čakáte na náraz. To sú okamihy strachu,“ spomína.

Poukázal aj na rozdiely medzi aktuálnymi monopostami a tými spred desaťročí.

Výkon auta je rozhodujúci

"Na volante majú dnešní jazdci 45 tlačidiel, ale aj tak dostanú pokyn z boxu, čo a ako majú nastaviť. Majú posilňovač riadenia, dokonca aj prevodovka je takmer automatická. Autá sú určite ľahšie ovládateľné, ich výkon je úplne iný príbeh. V tomto športe dostal rozhodujúcu úlohu.

Aj priemerný pretekár dokáže zajazdiť výborný výsledok v kvalitnom aute, zatiaľ čo vynikajúci pretekár už v slabšom nebude žiariť. Rozdiel medzi Mercedesom, Ferrari, Red Bullom a zvyškom štartového poľa je obrovský," dodal.

Po tragických úmrtiach Rolanda Ratzenbergera a Ayrtona Sennu v roku 1994 zaviedli v F1 viaceré predpisy na zvýšenie bezpečnosti. Napriek tomu v roku 2015 podľahol následkom nehody jazdec Jules Bianchi. V F2 vlani zomrel po zrážke troch monopostov talentovaný pilot Anthoine Hubert.

debata chyba
Viac na túto tému: #Max Verstappen #Bruno Giacomelli