Sisu a ovsená kaša. Fínsky viking sa vzoprel šéfovi a kritikom poslal štipľavý odkaz

18.03.2019 12:05
Valtteri Bottas
Oslava Valtteriho Bottasa po triumfe na Veľkej cene Austrálie F1. Autor:

Škandinávske krajiny majú viacero nepreložiteľných slov, ktoré charakterizujú životný postoj obyvateľov na chladnom severe. Vo Fínsku ho definuje výraz sisu. Znamená jedinečnú silu vôle, dlhodobú odolnosť, odhodlanie nevzdať sa zoči-voči prekážkam a nevydať sa cestou najmenšieho odporu.

Stelesnením sisu je po uplynulom víkende nepochybne Valtteri Bottas. Fínsky pilot suverénnym triumfom na Veľkej cene Austrálie, úvodnom podujatí sezóny formuly 1, dokonale umlčal kritikov.

Tí jazdca majstrovského Mercedesu po vlaňajšom ročníku nešetrili. Aj keď v dominantnom monoposte siahal na víťazstvá, nepodarilo sa mu vybojovať ani jedno. Prenasledovala ho smola, ale stal sa aj obeťou aj tímovej réžie. V Nemecku a Rusku sa podvolil záujmom zamestnávateľa a pustil pred seba kolegu, neskoršieho šampióna Lewisa Hamiltona.

Po poslušnom poslúchnutí príkazov a siedmich druhých miestach si Bottas u fanúšikov vyslúžil prezývky ako wingman, sluha, brzdič či zátka. Dokonca sa špekulovalo o tom, že by ho v kokpite nahradil rezervný jazdec Mercedesu Esteban Ocon.

<svg width=„50px“ height=„50px“ viewBox=„0 0 60 60“ version=„1.1“ xmlns=„https:­//www.w3.org/2000/svg“ xmlns:xlink=„https://w­ww.w3.org/1999/xlin­k“><g stroke=„none“ stroke-width=„1“ fill=„none“ fill-rule=„evenodd“><g transform=„tran­slate(-511.000000, –20.000000)“ fill=„#000000“­><g><path d=„M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631“></path></g></g></g></svg>
Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Running buddy ‍♂️❄️ • • • #VB77 #running #fanni #doggo #dalmatian #bestbuddy #finland #winter #outdoors #iphonephoto @emiliabottas

Príspevok, ktorý zdieľa Valtteri Bottas (@valtteribottas), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2019–01–13T12:34:49+0­0:00“>13 Jan 2019 o 4:34 PST</time>

Bradatý útok na štartové pole

Rodák z Nastoly po majstrovskej sezóne pre stajňu, ale z jeho jazdeckej pozície rozpačitej, úplne vypol. Od formule 1 si nedal pauzu len fyzicky, ale aj mentálne. Išlo o cielený reštart. Našiel si v ňom novú záľubu – fotografovanie. Profil na Instagrame spestruje zábermi, z ktorých drvivá väčšina pochádza z exteriérov.

Zachytáva zážitky z pretekov psích záprahov, jazdy na snežnom skútri, športom v drsnej zalesnenej prírode, ale aj vo vodách krajiny tisícich jazier. Životný štýl sisu ako vyšitý…

„Vo Fínsku som robil všetko, čo som chcel. Párkrát som sa poriadne opil,“ zasmial sa na predsezónnej prezentácii Mercedesu. „S manželkou a priateľmi som vyrazil do Južnej Ameriky, bola to klasická dovolenka. Keď som sa vrátil domov, rozhodol som sa, že tento rok zdolám všetkých súperov. Áno, aj Lewisa. Cítim sa ako nový muž a je to v mojich silách. Mám predsa len jednu kariéru a jeden život,“ avizoval s novým bradatým imidžom.

<svg width=„50px“ height=„50px“ viewBox=„0 0 60 60“ version=„1.1“ xmlns=„https:­//www.w3.org/2000/svg“ xmlns:xlink=„https://w­ww.w3.org/1999/xlin­k“><g stroke=„none“ stroke-width=„1“ fill=„none“ fill-rule=„evenodd“><g transform=„tran­slate(-511.000000, –20.000000)“ fill=„#000000“­><g><path d=„M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631“></path></g></g></g></svg>
Pozrite si tento príspevok na Instagrame

A clip from my break ❄️ Link for the full video in my bio #VB77 @f1 @mercedesamgf1

Príspevok, ktorý zdieľa Valtteri Bottas (@valtteribottas), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2019–03–06T12:34:20+0­0:00“>6 Mar 2019 o 4:34 PST</time>

Nárast sebavedomia 29-ročného Fína si všimli aj novinári. Nemecký expert Ralf Bach prezradil, že Bottas naňho pôsobil inak ako v uplynulých sezónach: „Akoby demonštroval, že už viac nie je slušný chlapec, ale zmenil sa na bojovníka. Nie je padavka, ale divoký viking.“

„Cez zimu som sa neholil. Brada sedí k tomu, čo chcem dokázať,“ vysvetlil Bottas snahu zbaviť sa nálepky dvojky.

Nezabudol na neprajníkov

Odvážne slová premenil na realitu hneď v prvom ostrom štarte. Predviedol dominantný výkon, v ktorom nadelil obhajcovi titulu Hamiltonovi na druhom mieste 21 sekúnd. Neprajníkom adresoval pri čestnom kole najznámejšiu nadávku v angličtine.

„Tento ,pozdrav' zo mňa jednoducho vyšiel. Komu patril? Žiaľ, bol by to dlhý zoznam. Oni vedia, o koho ide. Vážim si však ľudí, ktorí ma podporujú,“ povedal.

Z melbournského úvodu vyťažil maximum. Okrem triumfu získal aj ocenenie pre najlepšieho jazdca a ako prvý pretekár si uchmatol tohtosezónnu novinku – bod za najrýchlejšie kolo. „Chcem 26 bodov,“ oznámil do vysielačky a vzoprel sa tak tímovému šéfovi, ktorý pred štartom vyzval oboch pilotov, aby pre extrabod neriskovali.

Na pódiu dostal otázku, aké raňajky ho posilnili k takej suverenite na trati. Odpoveďou bola ovsená kaša. Médiá ju ihneď označili za raňajky šampiónov.

Svieži štart Bottasa je prísľubom aj záväzkom. Až ďalšie podujatia ukážu, či sa zo sluhu stane pán.

TV Pravda: Ukončí niekto nadvládu Mercedesu? Kto bude čiernym koňom šampionátu? Ako dopadne návrat Roberta Kubicu? Komentátor F1 Števo Eisele a automobilový pretekár Richard Gonda prognózujú novú sezónu formuly 1 v relácii Týždeň v športe – formulový špeciál:


Kalendár sezóny F1 2019

Preteky Dátum Čas štartu (SEČ) Víťaz  
VC Austrálie 17. marca 6.10 Valtteri Bottas  
VC Bahrajnu 31. marca 17.10 Lewis Hamilton  
VC Číny 14. apríla 8.10 Lewis Hamilton  
VC Azerbajdžanu 28. apríla 14.10 Valtteri Bottas  
VC Španielska 12. mája 15.10 Lewis Hamilton  
VC Monaka 26. mája 15.10   Lewis Hamilton
VC Kanady 9. júna 20.10    
VC Francúzska 23. júna 15.10    
VC Rakúska 30. júna 15.10    
VC V. Británie 14. júla 15.10    
VC Nemecka 28. júla 15.10    
VC Maďarska 4. augusta 15.10    
VC Belgicka 1. septembra 15.10    
VC Talianska 8. septembra 15.10    
VC Singapuru 22. septembra 14.10    
VC Ruska 29. septembra 13.10    
VC Japonska 13. októbra 7.10    
VC Mexika 27. októbra 20.10    
VC USA 3. novembra 20.10    
VC Brazílie 17. novembra 18.10    
VC Abú Zabí 1. decembra 14.10    
Jazdci a tímy pre sezónu 2019
Mercedes 44 Lewis Hamilton (GBR) 77 Valtteri Bottas (FIN)
Ferrari 5 Sebastian Vettel (GER) 16 Charles Leclerc (MON)
Red Bull 10 Pierre Gasly (FRA) 33 Max Verstappen (NED)
Renault 3 Daniel Ricciardo (AUS) 27 Nico Hülkenberg (GER)
Haas 8 Romain Grosjean (FRA) 20 Kevin Magnussen (DEN)
McLaren 55 Carlos Sainz jr. (ESP) 4 Lando Norris (GBR)
Racing Point 11 Sergio Pérez (MEX) 18 Lance Stroll (CAN)
Alfa Romeo 7 Kimi Räikkönen (FIN) 99 Antonio Giovinazzi (ITA)
Toro Rosso 26 Daniil Kvjat (RUS) 23 Alexander Albon (THA)
Williams 88 Robert Kubica (POL) 63 George Russell (GBR)
Tím, štartové číslo, prvý jazdec, štartové číslo, druhý jazdec.    

Poradie MS

Jazdci: 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 137 bodov, 2. Valtteri Bottas (Fín.) Mercedes 120, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Ferrari 82, 4. Max Verstappen (Hol.) Red Bull 78, 5. Charles Leclerc (Mon.) Ferrari 57, 6. Pierre Gasly (Fr.) Red Bull 32

Pohár konštruktérov: 1. Mercedes 257 bodov, 2. Ferrari 139, 3. Red Bull 110, 4. McLaren 30, 5. Racing Point 17, 6. Haas a Toro Rosso po 16

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Valtteri Bottas
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
44,99
Kytica Zimona 25

Kytica Zimona 25

29,99
Sweet farebné alstromérie

Sweet farebné alstromérie

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk