Dominancia Hamiltona a Mercedesu
Hoci to začiatok nenaznačoval, aj tento ročník potvrdil nadvládu tímu Mercedes a najmä Lewisa Hamiltona (vyhral 11 z 21 pretekov). Nemecká stajňa získala v nepretržitej sérii už piaty titul medzi jednotlivcami (4× Hamilton, 1× Rosberg) a v Pohári konštruktérov.
„Pre nás to bol zatiaľ najťažší šampionát a preto je aj úľava, ktorú aktuálne cítim, dosiaľ najväčšia,“ skonštatoval šéf tímu Toto Wolff. Ešte lepšou bilanciou sa však môže pochváliť Ferrari, ktoré za čias Michaela Schumachera dosiahlo šesť konštruktérskych titulov v rade.
Zlyhanie Ferrari po letnej prestávke
Ferrari v prvej polovici sezóny a v úvodných pretekoch po letnej prestávke ukazovalo svoju silu a bojovalo o titul. V talianskom tíme sa však začali kopiť chyby. Strategické zlyhania prichádzali nielen v pretekoch, ale aj v kvalifikáciách. Hovorilo sa o tom, že po smrti bývalého šéfa koncernu Sergia Marchionneho tradičná stajňa nedokázala nájsť prirodzeného lídra, brzdili ju vnútorné rozpory.
Pridali sa k nim aj individuálne zlyhania nádeje na jazdecký titul Sebastiana Vettela. „Boli okamihy, keď sa prejavila jeho impulzívnosť. Aj tak je však skvelý jazdec a ešte nepovedal posledné slovo,“ uviedol o Nemcovi bývalý pilot Damon Hill.
Kimi Räikkönen
Viac ako päť rokov musel čakať Kimi Räikkönen na ďalšie víťazstvo v F1. Na Veľkej cene USA sa však Fín dočkal a po 113 podujatiach zaznamenal 21. triumf v kariére.
„Bol to skvelý víkend, auto bolo dobré celý čas. Plán nám vyšiel dokonale a som šťastný, že som konečne vyhral. Bola to dlhá doba,“ poznamenal. Po málo očakávanom triumfe porušil svoje tradície a hovoril viac, než sa od chladného severana očakáva. Otázkou je, či pridá aj 22. víťazstvo, keďže po sezóne odchádza do priemerného Sauberu.
Alonsova rozlúčka pre trojkorunu
Veľkú cenu Monaka F1 vyhral dvakrát (2006, 2007), tento rok v júni si podmanil v debute aj slávnu dvadsaťštyrihodinovku v Le Mans. Fernando Alonso potrebuje na zisk prestížnej motoristickej trojkoruny už len triumf v podujatí 500 míľ Indianapolis. Práve táto výzva podnietila Španiela k tomu, aby sa rozlúčil s formulou 1, v ktorej získal dva tituly.
„Trojkoruna je pre mňa dôležitá. Je to sen, pekelná výzva, ale prijímam ju,“ uviedol Alonso. Doteraz si ju vybojoval len jeden jazdec, Brit Graham Hill. Alonso sa ho pokúsi napodobniť s tímom McLaren 26. mája.
Prvýkrát pod svätožiarou
Piloti F1 v tejto sezóne prvýkrát odštartovali s neodkrytým monopostom. Nad ich hlavy pribudol nie príliš populárny ochranný systém, tzv. halo (svätožiara). Dôležitosť zavedenia novinky ukázal najmä moment z augustovej Veľkej ceny Belgicka. Krátko po štarte katapultoval McLaren Fernanda Alonsa do vzduchu neskorým brzdením Nico Hülkenberg z Renaultu.
Španielov monopost sa odrazil od ochranného kruhu Charlesa Leclerca (Sauber) na trať. „Neviem, ako by to dopadlo, keby som svätožiaru nemal. Zacítil som úder, ale v aute to až také hrozné nebolo,“ povedal Leclerc.
Verstappen vs. Ocon
Podobnú strkanicu nezažila formula 1 už veľmi dlho. Po Veľkej cene Brazílie, v miestnosti na váženie, Max Verstappen trikrát strčil do Estebana Ocona. Takýmto spôsobom si chcel vydiskutovať vzajomnú kolíziu na trati, po ktorej prišiel mladý Holanďan o víťazstvo.
„Dnes sme urobili všetko správne. A potom príde ten idiot a vyradí nás, keď ide o kolo späť,“ čertil sa jazdec Red Bullu, ktorý má na incidente tiež svoj podiel viny. Verstappen za fyzický útok na Francúza dostal dva dni verejnoprospešných prác v prospech FIA.