Body pre všetkých, lacné motory, platový strop. Zmeny v F1 nútia silných k odchodu

10.07.2018 07:24
Sebastian Vettel
Ilustračná snímka. Autor: ,

Vedenie formuly 1 uvažuje o zmene bodovacieho systému Veľkých cien. V budúcnosti by tak mohlo v pretekoch bodovať pätnásť alebo dokonca dvadsať jazdcov a body by sa mohli udeľovať aj za víťazstvo v kvalifikácii a za najrýchlejšie kolo.

Novinárom to povedal majiteľ stajne Force India Vijay Mallya, ktorý je jedným z členov strategickej komisie šampionátu.

Podľa súčasného systému, zavedeného v roku 2010, boduje najlepších desať monopostov z dvadsiatich. Víťaz dostane 25 bodov a desiaty pilot v cieli jeden.

„Body pre najlepšiu desiatku majú určitý šmrnc. Je to jednoducho znamenie kvality, keď vám chodia gratulácie od známych: Dobrá práca, zase ste boli v najlepšej desiatke,“ uviedol Mallya.

„Argument proti je však ten, že keby každý jazdec dostával body, tak budú všetci pretekať. Nikto nič nevypustí a stále pôjde naplno, pretože každá pozícia sa počíta,“ pridal indický miliardár. „Teraz za umiestnenie mimo desiatky nie je žiadna odmena,“ vyhlásil Mallya.

„Preto sa začalo premýšľať o tom, že by body dostávalo pätnásť alebo dokonca všetkých dvadsať jazdcov. Posledný by dostal jeden bod a postupne by to narastalo. Bavíme sa o všetkých variantoch,“ dodal Mallya.

Vijay Mallya.
Vijay Mallya. Autor: Reuters, Toby Melville

Ak by nový bodovací systém schválili, pravdepodobne by ho zaviedli v rámci plánovaných zmien po konci existujúcej kolektívnej zmluvy v roku 2020.

Nový promotér formule 1, americká spoločnosť Liberty Media by totiž novinkami chcel vyrovnať štartové pole, ktorému od zavedenia hybridných motorov v roku 2014 vládnu jazdci Ferarri, Red Bullu a Mercedesu, ktorý navyše odvtedy získali všetky majstrovské tituly.

Medzi zmeny by mohlo okrem iného patriť zavedenie lacnejších a spoľahlivejších motorov, dostupných pre všetky stajne. Uvažuje sa aj o platovom strope vo výške 150 miliónov dolárov bez platov pilotov. Proti zmenám sa však už teraz postavilo niekoľko tímov na čele s Mercedesom a Ferrari, ktoré dokonca pohrozili odchodom z formuly.


Preteky Dátum Čas štartu (SEČ) Víťaz  
VC Austrálie 25. marca 7.10 Sebastian Vettel  
VC Bahrajnu 8. apríla 17.10 Sebastian Vettel  
VC Číny 15. apríla 8.10 Daniel Ricciardo    
VC Azerbajdžanu 29. apríla 14.10 Lewis Hamilton    
VC Španielska 13. mája 15.10 Lewis Hamilton    
VC Monaka 27. mája 15.10 Daniel Ricciardo    
VC Kanady 10. júna 18.10 Sebastian Vettel    
VC Francúzska 24. júna 16.10 Lewis Hamilton    
VC Rakúska 1. júla 15.10 Max Verstappen    
VC V. Británie 8. júla 15.10 Sebastian Vettel    
VC Nemecka 22. júla 15.10 Lewis Hamilton    
VC Maďarska 29. júla 15.10 Lewis Hamilton    
VC Belgicka 26. augusta 15.10 Sebastian Vettel    
VC Talianska 2. septembra 15.10 Lewis Hamilton    
VC Singapuru 16. septembra 14.10 Lewis Hamilton    
VC Ruska 30. septembra 13.10 Lewis Hamilton    
VC Japonska 7. októbra 7.10 Lewis Hamilton    
VC USA 21. októbra 20.10 Kimi Räikkönen    
VC Mexika 28. októbra 20.10 Max Verstappen    
VC Brazílie 11. novembra 18.10 Lewis Hamilton    
VC Abú Zabí 25. novembra 14.10      

Poradie MS (po 20 z 21 pretekov): 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 383 bodov – istý titul, 2. Sebastian Vettel (Nem.) Ferrari 302, 3. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 251, 4. Valtteri Bottas (Fín.) Mercedes 237, 5. Max Verstappen (Hol.) Red Bull 234, 6. Daniel Ricciardo (Aus.) Red Bull 158

Pohár konštruktérov: 1. Mercedes 620 bodov*, 2. Ferrari 553, 3. Red Bull Racing Tag Heuer 392, 4. Renault 114, 5. Haas Ferrari 90, 6. Mclaren Renault 62, 7. Force India Renault 48, 8. Sauber Ferrari 42, 9. Scuderia Toro Rosso Honda, 10. Williams Mercedes 7.

#red bull #Mercedes #formula 1 #Ferrari
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
34,99
Kytica Zimona 19

Kytica Zimona 19

23,99
Amore farebné ľalie

Amore farebné ľalie

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk