Odpor stajní na čele s Ferrari bol márny. F1 schválila zmeny na rok 2019

01.05.2018 11:58
Veľká cena Číny, štart
Ilustračná snímka. Autor: ,

Formula 1 napriek odporu väčšiny stajní schválila aerodynamické zmeny pre majstrovstvá sveta v roku 2019.

Od širších predných aj zadných krídel a brzdových kanálov bez krídeliek si Medzinárodná automobilová federácia (FIA) sľubuje vďaka zníženiu odporu vzduchu za autami častejšie predbiehanie.

Zmeny odhlasovali na poslednú chvíľu v pondelok, pretože oddnes by bol na ich schválenie potrebný súhlas všetkých desiatich tímov. Takto však stačilo, aby sa pri podpore zo strany vedenia seriálu, sponzorov a FIA pripojili len štyri stajne.

Výsledky hlasovania neboli zverejnené, podľa médií však novinky podporili Mercedes, Williams, Force India a Sauber. Proti boli Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso a Haas.

„Štúdie ukázali, že zmeny budú mať s veľmi veľkou pravdepodobnosťou pozitívny dopad na pretekanie a predbiehanie,“ citovala agentúra Reuters vyhlásenie FIA.

Jazdec Ferrari Sebastian Vettel pred obhajcom...
Jazdec Ferrari Sebastian Vettel pred obhajcom Lewisom Hamiltonom z Mercedesu. Autor: SITA/AP, Rick Rycroft

„Rozhodnutie však nesúvisí s ďalšími diskutovanými zmenami, ktoré by sa mali vo formule prejaviť od roku 2021 a ďalších,“ dodala federácia.

O dva roky sa totiž končí formule kolektívna zmluva a nový promotér majstrovstiev sveta, americká spoločnosť Liberty Media, by rada vyrovnala štartové pole. Od zavedenia hybridných motorov v roku 2014 totiž preteky vyhrávali iba jazdci Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Všetky majstrovské tituly navyše odvtedy získal Mercedes.

Dosiahnuť to chce rozsiahlymi zmenami pravidiel. Medzi ne by malo patriť zavedenie lacnejších a spoľahlivejších motorov, ktoré by navyše boli dostupné pre všetkých stajne.

Ďalšou novinkou by mal byť aj rozpočtový strop vo výške 150 miliónov dolárov bez platov pilotov. V aktuálnej sezóne má najvyší rozpočet Mercedes s údajnými 550 miliónmi dolárov, najmenší Haas a Force India so 135 miliónmi. Proti zmenám sa už však postavilo viacero stajní na čele s najväčšími hráčmi Mercedesom a Ferrari, ktoré dokonca pohrozilo odchodom z formuly.


Preteky Dátum Čas štartu (SEČ) Víťaz  
VC Austrálie 25. marca 7.10 Sebastian Vettel  
VC Bahrajnu 8. apríla 17.10 Sebastian Vettel  
VC Číny 15. apríla 8.10 Daniel Ricciardo    
VC Azerbajdžanu 29. apríla 14.10 Lewis Hamilton    
VC Španielska 13. mája 15.10 Lewis Hamilton    
VC Monaka 27. mája 15.10 Daniel Ricciardo    
VC Kanady 10. júna 18.10 Sebastian Vettel    
VC Francúzska 24. júna 16.10 Lewis Hamilton    
VC Rakúska 1. júla 15.10 Max Verstappen    
VC V. Británie 8. júla 15.10 Sebastian Vettel    
VC Nemecka 22. júla 15.10 Lewis Hamilton    
VC Maďarska 29. júla 15.10 Lewis Hamilton    
VC Belgicka 26. augusta 15.10 Sebastian Vettel    
VC Talianska 2. septembra 15.10 Lewis Hamilton    
VC Singapuru 16. septembra 14.10 Lewis Hamilton    
VC Ruska 30. septembra 13.10 Lewis Hamilton    
VC Japonska 7. októbra 7.10 Lewis Hamilton    
VC USA 21. októbra 20.10 Kimi Räikkönen    
VC Mexika 28. októbra 20.10      
VC Brazílie 11. novembra 18.10      
VC Abú Zabí 25. novembra 14.10      

Poradie MS (po 18 z 21 pretekov): 1. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 346 bodov, 2. Sebastian Vettel (Nem.) Ferrari 276, 3. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari 221, 4. Valtteri Bottas (Fín.) Mercedes 217, 5. Max Verstappen (Hol.) Red Bull 191, 6. Daniel Ricciardo (Aus.) Red Bull 146
Pohár konštruktérov: 1. Mercedes 563 bodov, 2. Ferrari 497, 3. Red Bull 337, 4. Renault 106, 5. Haas 86, 6. McLaren 58

#formula 1 #FIA
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
25,99
Sweet krémové ruže

Sweet krémové ruže

6,99
Váza biela

Váza biela

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk