Marchionne niektoré avizované novinky víta, napríklad zníženie prevádzkových nákladov pre stajne, nesúhlasí s plánmi vyrovnávania štartového poľa. Nové motorové pravidlá by mali tímy dostať na jednu úroveň, čím by Ferrari mohlo prísť o príslušnosť medzi elitou.
„Sme súčasťou DNA formuly 1 už od jej vzniku, ak sa však ihrisko zmení, nemáme záujem pokračovať v hre,“ poukázal Marchionne na účinkovanie talianskej značky v kolotoči od jeho začiatku v roku 1950. Odvtedy jej jazdci získali 228 triumfov vo Veľkých cenách, 16 konštruktérskych a 15 pretekárskych titulov.
„Jedinečnosť pohonného ústrojenstva je pre tímy špecifická, vypovedá o značke a zastáva jej pozíciu. Ak ju nemôžeme posilniť, nebudeme štartovať,“ dodal Marchionne. Ferrari má zmluvu vo formule 1 do roku 2020.
Prvé rokovania o budúcnosti F1 sa uskutočnia v utorok v Paríži. Liberty Media by v nich malo odprezentovať svoje smerovanie od roku 2021.
Hrozí aj zrušenie bonusov pre „veľké“ tímy, vďaka ktorým by sa „malé“ stajne priblížili k bojom o titul. V utorok by sa mal riešiť aj o rozpočet F1 v ďalších sezónach či zmeny v štruktúrach najprestížnejšej automobilovej triedy.