Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Skončí sa nadvláda Mercedesu? Vyzývateľom je najmä Ferrari

Rekordný počet pretekov, ambiciózne tímy a draví piloti na štartovom rošte. Fanúšikovia majstrovstiev sveta automobilov formuly 1 sa po 111 dňoch zimnej prestávky dočkali.

18.03.2016 11:15
Australia F1 GP Auto Racing Foto: ,
Britský pilot Lewis Hamilton počas autogramiády.
debata

Opona 67. ročníka najprestížnejšieho motoristického šampionátu sa otvára už tento víkend v austrálskom Melbourne. Bude predstavenie roka 2016 pod taktovkou minuloročného suveréna alebo sa dočkáme prekvapenia?

Vlaňajšia sezóna priniesla jednoznačné kraľovanie Mercedesu. Prekonala aj najodvážnejšie prognózy o zopakovaní predchádzajúceho ročníka, ktorý nielenže napodobnila, ale aj prekonala. Štatistiky po devätnástich veľkých cenách hovorili jasnou rečou. Lewis Hamilton dosiahol desať víťazstiev a obhajobu titulu oslavoval tri podujatia pred koncom, jeho tímový kolega Nico Rosberg triumfoval šesťkrát. Spoločne s dvanástimi double zaznamenal nemecký tím aj ďalší historický rekord – 703 bodov v Pohári konštruktérov v jednom ročníku, druhé Ferrari zaostalo o priepastných 275 bodov.

Obráti sa karta v Mercedese?

Jedna z otázok pred víkendovým štartom znie – ukončí Rosberg dominanciu Hamiltona? V závere sezóny, keď už bolo o titule rozhodnuté, sa mu to podarilo. Nemecký pilot vyhral posledné tri podujatia a šesťkrát v rade odštartoval z prvého miesta. Na tieto ukazovatele by rád nadviazal aj teraz. A zbavil sa nálepky tímovej dvojky.

"Bol som ňou, čo sa týka výsledkov. Teraz mám šancu zmeniť to a dostať sa na špicu. Lewis bol v pretekoch o niečo úspešnejší, v závere sezóny sa karta obrátila. Začíname od nuly, máme rovnaké možnosti,“ uviedol Rosberg pre Autosport.com. V predsezónnych testoch mu sadli mäkké zmesi pneumatík viac ako obhajcovi titulu, ktorý sa s nimi nezžil. Prejaví sa to aj na súťažnej trati?

Sezóna sa nebude niesť len v znamení interného súboja kolegov z Mercedesu. Brúsia si na nich zuby aj súperi. Za najväčšieho vyzývateľa sa považuje Ferrari. Tradičnú taliansku stajňu zastupujú rovnako ako vlani skúsení jazdci, pýšiaci sa majstrovskými titulmi – Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen. Napriek tomu, že vlani strácali na Mercedes približne sekundu, dokázali vyhrať tri veľké ceny a ak nemecko-fínska dvojica štartovala zo zadných pozícií, neraz predviedla skvelú stíhaciu jazdu. V tohtoročných predsezónnych testoch patril stajni z Maranella dokonca najrýchlejší čas.

Nemecký pilot Sebastian Vettel. Foto: SITA/AP, Andy Wong
Sebastian Vettel Nemecký pilot Sebastian Vettel.

Ferrari bude bližšie ako vlani

Vettel krotí emócie. "Výsledky testov skôr vyvolali otázky ako priniesli odpovede. Pracovali sme veľmi tvrdo, projekt nového auta máme pripravený dlhší čas a zlepšenie je zreteľné. Latka Mercedesu je vysoko, je favoritom, no myslím si, že sa k nemu priblížime viac ako vlani,“ uviedol štvornásobný majster sveta.

Na monoposte, jeho motore i šasi prinieslo Ferrari viac úprav oproti konkurentovi s cieľom prekonať vlaňajšok. „Rozdiely sú viditeľné nielen zvonka, ale cítim ich aj vo vnútri monopostu,“ podotkol. Na vysnívané priečky z čias dominancie Michaela Schumachera to však zatiaľ nevyzerá.

Z ostatných tímov by sa k špičke mohli priblížiť Williams, ktorého jazdci sa vlani dostali dvakrát na stupne víťazov, ale aj Force India či Red Bull. Čiernym koňom môže byť Renault – bude po prvýkrát od roku 2011 štartovať s vlastným tímom. Naopak, po katastrofálnej sezóne v McLarene (zisk len 27 bodov) so skúsenými pretekármi Fernandom Alonsom a Jensonom Buttonom to ani tento rok nevyzerá na výrazné zlepšenie. S motormi Honda čaká legendárny tím ešte dlhá cesta za úspechom.

Tri sady pneumatík sľubujú strategickú drámu

Dodávateľ pneumatík pre formulu 1 Pirelli prinesie do novej sezóny tri typy zmesí – okrem mäkkej a strednej aj supermäkkú. Tímy mali vlani možnosť vybrať si len z dvoch. Jazdci si budú môcť objednať na víkend v ľubovoľnej kombinácii 13 sád a stajniam sa tak naskytne viac strategických možností. Tie ovplyvní aj prísnejšie obmedzenie rádiovej komunikácie medzi pretekármi a inžiniermi ako v minulom roku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Ferrari #F1