Zradná Primavera, Sagan v nej bude útočiť deviatykrát. Neraz bol blízko

22.03.2019 19:24
Sagan Kwiatkowski
Dramatický finiš na Miláno-San Remo 2017: Peter Sagan (vľavo) a Michal Kwiatkowski (v strede). Autor:

Tieto preteky majú veľa prívlastkov. Taliani svoj cyklistický bonbónik volajú La Primavera alebo La Classicissima. Božská Primavera. Ale v skutočnosti je to poriadne cyklistické peklo.

Slovákovi chýbali centimetre

V sobotu sa ide Miláno – San Remo. Sto desiaty raz. A Peter Sagan bude na prvom monumente sezóny útočiť deviatykrát. Dva razy bol štvrtý, dva razy druhý, naposledy šiesty. A z doterajších ôsmich štartov mal šesťkrát rovnaký čas ako víťaz, v jednom prípade zaostal o dve sekundy na trati, ktorá meria vyše 290 kilometrov. Triumfu sa nikdy nedočkal, vždy mu chýbal maličký kúsok.

Nevyspytateľná La Primavera s úctyhodnou tradíciou sa mu zatiaľ v rozhodujúcich okamihoch tradične obracia chrbtom. Prvý raz si išiel do cieľa po víťazstvo už v roku 2013, keď ešte nemal toľko skúseností zo svetového pelotónu. Tento ročník sa zapísal do histórie, úradovalo šialené počasie a preteky museli skrátiť o 53 km. Nič podobné sa predtým nikdy nestalo.

Organizátori vypustili z trasy dve stúpania na Passo del Turchino a Le Manie. Zastavili pelotón, previezli cyklistov v autobusoch na nový štart. Tí sa osprchovali, prezliekli, posilnili a pokračovali.

Sagan sa po opakovanom štarte držal znamenite. Ale takú zimu, dážď i sneh dovtedy nezažil. V cieli finišoval na prvom mieste, ale kde sa vzal, tu sa vzal, spoza neho vyrazil Nemec Gerald Ciolek a o galusku sa stal nečakaným víťazom. Pred dvoma rokmi s ním vybabral Poliak Michal Kwiatkowski. V záverečnom stúpaní na Poggio, kde sa často láme chlieb, Slovák vyštartoval zo skupiny. Jeho tempo udržali len Kwiatkowski a Alaphilippe. Ale ťahal len jeden – Sagan. Keď už bol cieľ nadohľad, šliapol do pedálov Poliak a o pár centrimetrov vyhral.

A vlani? Diali sa veľké veci. Šprintérsku klasiku, za ktorú toto podujatie považujú, vyhral čistokrvný vrchár. Vincenzo Nibali udrel necelých sedem kilometrov pred cieľom na Poggiu. „Bol jediný, kto dnes ukázal, že má gule,“ vyhlásil slovenský šampión.

Sagan na Miláno – San Remo
Ročník Poradie Strata na lídra
2011 17. +27 s
2012 4. +2 s
2013 2. 0 s
2014 10. 0 s
2015 4. 0 s
2016 12. 0 s
2017 2. 0 s
2018 6. 0 s

Najľahší i najzložitejší monument

Ten vie, že zradná Primavera už zatočila s mnohými favoritmi. „O pretekoch Miláno – San Remo sa zvykne vravieť, že sú najľahšie z jarných monumentov. Podľa mňa však zároveň platí, že bývajú často najkomplikova­nejšie, lebo sú veľmi nevyspytateľné. Najmä preto, že v závere dlhej trasy stoja dva kopce a sotva sa dá vopred predpovedať, čo sa v nich stane. Cyklista v týchto pretekoch potrebuje na úspech aj nemálo šťastia. Každý rok sú iné a uvidíme, ako sa vyvinú tentoraz,“ vyjadril sa v rozhovore pre Pravdu žilinský rodák, ktorý by rád konečne prelomil smolu a finišoval na Via Roma v San Reme prvý.

Jeho záverečnú prípravu na jarné preteky narušili žalúdočné problémy, niekoľko dní nesedel na bicykli a v generálke na Tirreno – Adriatico nebol úplne vo svojej koži. Už pred rokom sa mu stalo, že z týchto pretekov odišiel prvý raz bez etapového triumfu či červeného trička v bodovacej súťaži, ktorú predtým vyhral štyri razy za sebou. Druhý skončil aj v bodovacej súťaži, aj v troch etapách. Teraz boli výsledky ešte horšie. Len raz finišoval druhý, v bodovacej súťaži padol na deviatu priečku.

<svg width=„50px“ height=„50px“ viewBox=„0 0 60 60“ version=„1.1“ xmlns=„https:­//www.w3.org/2000/svg“ xmlns:xlink=„https://w­ww.w3.org/1999/xlin­k“><g stroke=„none“ stroke-width=„1“ fill=„none“ fill-rule=„evenodd“><g transform=„tran­slate(-511.000000, –20.000000)“ fill=„#000000“­><g><path d=„M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631“></path></g></g></g></svg>
Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Probably the hardest stage of the @tirreno_adriatico today, so it was a day to ride in the gruppetto in the final part. @borahansgrohe (Photo @bettiniphoto)

Príspevok, ktorý zdieľa Peter Sagan (@petosagan), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2019–03–17T19:07:18+0­0:00“>17 Mar 2019 o 12:07 PDT</time>

Optimizmus však nestratil. „Veľmi sa teším, som pripravený,“ tvrdí pred štartom v Miláne. Jeho najväčšími súpermi budú Kolumbijčan Fernando Gaviria, Francúz Julian Alaphilippe, Talian Elia Viviani, Belgičan Greg van Avermaet, ale kandidátov na triumf je viac.

Nie je vylúčené, že sa rozhodne opäť na Poggiu, ktorého vrchol je štyri kilometre pred cieľom. Tam si cyklisti často pripravujú pozíciu na záverečný útok. Zjazd je technicky náročný a záverečné dva kilometre už vedú na širokej ceste v meste. Takmer polovicu víťazstiev majú na konte Taliani – 51. Slávny Belgičan Eddy Merckx sa tešil v San Reme sedemkrát.

Sagan bude lídrom tímu Bora-Hansgrohe. Pomáhať mu budú Poliak Bodnar, Ír Bennett, Luxemburčan Drucker, Nemec Burghardt, Taliani Oss a Gatto.

#Miláno - San Remo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
26,39
Perla farebné karafiáty

Perla farebné karafiáty

39,99
Amore červené ruže

Amore červené ruže

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk