Šéfovia Oktagonu sa tešia: Stvorili sme vlastný priemysel okolo seba

Végh vs. Vémola, Chabib proti McGregorovi. Zápasy v športe, o ktorom pred desiatimi rokmi vedeli len fanatici, sledujú tisícky a milióny divákov.

22.10.2021 13:23
Végh Vémola MMA Foto:
Karlos Vémola (vľavo) a Attila Végh počas súboja na podujatí Oktagon 15.

MMA – alebo ak chcete zmiešané bojové umenia – sa tešia enormnému záujmu. Šport, ktorý bol v jeho začiatkoch takmer tabuizovanou témou, je dnes niečím, čo bežná populácia nazýva slovom trendové.

Podľa posledného prieskumu nezávislého špecialistu IPSOS sa o tento šport začína zaujímať stále viac ľudí.

Našinec registruje MMA najmä vďaka práci organizácie Oktagon MMA, ktorá je v tomto odvetví športovou jednotkou v Čechách i na Slovensku.

Viktor Pešta Čítajte viac Oktagon má prvého šampióna poloťažkej váhy. Duel Vémola vs. Pirát v decembri

„Mnohí si často myslia, že sme mali len šťastie, že sme zachytili celosvetový trend a zviezli sa na ňom. No to nie je pravda. Za šesť rokov existencie Oktagon MMA sme vlastnou svedomitou prácou dostali tento šport z úplného undergroundu na popredné miesta sledovanosti.

No v okolitých krajinách, kde Oktagon nepôsobí – Rakúsko, Maďarsko, Nemecko – je MMA stále neznámy a nepochopený šport,“ vysvetľuje spoluzakladateľ organizácie Pavol Neruda.

Oktagon vznikol v roku 2016 ako projekt, ktorý mal obrovský potenciál, čo si uvedomovali jeho zakladatelia Pavol Neruda a Ondřej Novotný.

Buchinger Barborík Čítajte viac V Československu nič lepšie nie je. Buchinger v strhujúcom dueli zničil Barboríka

No asi by ani oni sami neverili tomu, že v roku 2021 aj vďaka ich koncepčnej práci bude podľa renomovaného prieskumu o MMA vedieť dve tretiny Slovákov.

MMA už atakuje futbal či hokej

Respondenti podľa výskumu vnímajú, že ide o atraktívny šport, ktorý prináša dobrú šou a prezentuje odmenu pre víťaza za tvrdú prácu.

Zároveň je to pre nich športové odvetvie, v ktorom je bežnou záležitosťou maximálne fyzické aj psychické nasadenie.

Vo vzorke z viac ako 800 opýtaných ľudí prieskum taktiež naznačil, že v súčasnosti sa teší väčšej sledovanosti na území Slovenska len hokej a futbal.

Znalosť a sledovanie MMA.
Znalosť a sledovanie MMA podľa demografie.
+4Trending športy na Slovensku.

Teda športy, ktoré majú niekoľkonásobne dlhšiu históriu a pracujú s omnoho vyšším rozpočtom na každej úrovni.

Za MMA pritom zaostali všetky ostatné športy, napríklad aj obľúbený tenis, cyklistika, lyžovanie, box či golf.

"Toto bol vždy náš cieľ a sen, dostať sa medzi najsledovanejšie športy v Česku a Slovensku. Vedeli sme, že MMA je úžasný šport plný príbehov jeho aktérov a že si zaslúži byť na výslní. Od začiatku sa snažíme získavať si srdcia bežnej verejnosti a sme veľmi radi, že sa nám to darí.

Už od prvých turnajov môžeme stretávať v publiku celé rodiny a príjemných ľudí. Naši fanúšikovia nám robia obrovskú radosť a sme hrdí na publikum, ktoré máme,“ pokračuje jeden zo šéfov organizácie.

Šport, ktorý napĺňa potenciál

Trend je komodita, ktorá má v spoločnosti vysokú hodnotu. Aj preto chce byť každý šport a každá športová značka, rovnako ako tá obchodná, v tomto smere na najvyšších miestach.

kozma mma Čítajte viac Kozma obhájil opasok, boj o titul čaká aj Slováka

Podľa prieskumu sa takmer polovica opýtaných vyjadrila, že MMA je najrýchlejšie sa rozvíjajúcim športom súčasnosti. Na druhom mieste pritom skončil hokej a tretie miesto obsadil futbal.

„Sme síce známi ako nikdy predtým, ukázali sme, že za krátku dobu dokážeme vytvoriť niečo skutočne veľké a populárne.

Stvorili sme vlastný priemysel okolo seba. No z nášho pohľadu sme stále len na začiatku. Vidíme ešte obrovský potenciál na ďalší rast nielen na domácej scéne, ale aj v zahraničí," vraví Neruda.

Akí sú diváci Oktagonu?

Prieskum taktiež zisťoval aký je profil najčastejších divákov Oktagonu. Najväčšiu MMA organizáciu v Česku a na Slovensku sledujú podľa štatistík najmä mladí ľudia pod 29 rokov.

Attila Végh a Karlos Vémola pred zápasom.
Attila Végh oslavuje triumf nad Karlosom Vémolom.
+11Attila Végh oslavuje triumf nad Karlosom Vémolom.

Z pohľadu vzdelania sú to často vysokoškolsky vzdelaní diváci, ktorí majú vyšší osobný príjem.

Dôležitou zložkou prieskumu je aj nákupný štýl opýtaných. Väčšina (71%) pravidelne sledujúcich divákov Oktagonu nakupuje v súlade s udržateľným rozvojom, sú tzv. „green shoppers“.

V tomto zmysle prieskum naznačil aj to, že medzi fanúšikov Oktagonu sa radia najmä diváci, ktorí idú po kvalite a nemajú problém si priplatiť za hodnotný produkt. Ich online schopnosti sú pritom na vyššej úrovni.

Samuel Krištofič Čítajte viac Krištofič si vybojoval dočasný titul. Ďalší turnaj Oktagonu privíta Bratislava

Najväčšia vzorka sledujúcich sa podľa IPSOS-u zaraďuje medzi ľudí, ktorí sú radi v spojení s ostatnými, radi interagujú a sú emocionálne otvorení.

"Veľmi pozitívne prekvapil prieskum nášho publika. Zistenie, že naši fanúšikovia sú mladí, vysokoškolsky vzdelaní ľudia z vysokopríjmových skupín obyvateľstva je veľmi príjemné. Navyše ide z veľkej časti o ľudí, ktorí sa zaujímajú o udržateľnosť a lepší svet.

Často to hovoríme a skutočne tomu aj veríme, že máme tých najlepších fanúšikov na svete. A sme radi, že to teraz máme aj čierne na bielom," teší sa Neruda.

debata chyba
Viac na túto tému: #Attila Végh #Karlos Vémola #MMA #Oktagon MMA
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy