Nové Céčko ponúka viac bezpečnosti

Má 2000 nových súčiastok, interiér prepracovaný na nepoznanie a jeho spotreba vraj klesla až o neuveriteľných 31 %.

24.01.2011 22:32 , aktualizované: 25.01.2011 03:10
Mercedes-Benz C Foto:
Mercedes-Benz C
debata

Mercedes-Benz C je nepochybne stuttgartským bestsellerom. Od roku 1982, keď sa objavil ešte pod označením 190, sa preň rozhodlo 8,5 milióna zákazníkov. Len z poslednej generácie uvedenej v roku 2007 zišlo z výrobných liniek viac ako milión kusov. A dnes je tu jeho inovovaná verzia. Označiť ju len za facelift by bolo nespravodlivé.

Mercedes-Benz C Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Dizajnové retuše zasiahli najmä prednú časť so zvýraznenou šípovitosťou masky. Tak vo verzii Elegance s klasickým chladičom, ako aj v športovej modifikácii Avantgarde. Nové sú tiež predné reflektory, inšpirované triedou CLS s úplne novou optikou, a spodné denné LED-diódy. Nová grafika zasiahla aj zadné svetlá. Šírku tohto modelu zvýrazňujú prepracované nárazníky a ľahšia hliníková predná kapota s prelismi nadväzujúcimi na masku. Koeficient odporu vzduchu klesol na vynikajúcu hodnoto cx 0,26.

Mercedes-Benz C Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Ešte viac sa toho zmenilo v interiéri. V Stuttgarte promptne zareagovali na kritiku strohého dizajnu a tak dostalo „céčko“ od základu novú palubnú dosku. Tá svojím širokým šiltom siahajúcim až nad nový centrálny displej a ostrými tvarmi stredovej konzoly pripomína najviac triedu E. Prístrojový panel s troma hliníkovými tubusmi dostal konečne farebnýsústredný displej inšpirovaným kupé CLS. Napokon z neho pochádza aj trojramenný multifunkčný volant pre verziu Avantgarde.

Mercedes-Benz C Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Z vyšších tried si trieda C požičala až desať nových bezpečnostných systémov využívajúcich multifunkčné kamery a senzory. Od radarového tempomatu Distronic Plus s možnosťou úplného zastavenia cez adaptívne xenónové svetlá Adaptive Highbeam Assist so samočinným prepínaním diaľkového a stretávacieho režimu až po systém sledovania pozornosti vodiča Attention Assist či aktívne pribrzďovanie kolies pri nedobrovoľnom opustení jazdného prúdu Active Line keeping Assist.

Mercedes-Benz C Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Posádka sa tiež môže tešiť z novej telematiky. Intuitívnejšie ovládanie, väčšie obrazovky, prenos telefónneho zoznamu, zobrazovanie SMS, ako aj bezdrôtové prehrávanie hudby cez rozhranie Bluetooth či USB, patria medzi hlavné novinky. Multimediálny systém COMAND Online ponúka po prvý raz vo vozidle Mercedes prístup na internet. Zákazníci môžu buď voľne prehliadať stránky, alebo zasurfovať na online služby a načítať napríklad informácie o počasí či vyhľadať ciele pomocou vyhľadávača Google. Nová navigácia umožňuje trojdimenzionálne zobrazenie miest.

Obrovskú prácu odviedol Mercedes pri znižovaní spotreby. Tá klesla v niektorých prípadoch o rozprávkových 31 %. To najmä vďaka balíčku úsporných technológii BlueEfficiency. Tak napríklad všetky verzie so zadným náhonom dostanú do vienka nový Eco stop-štart systém a všetky verzie s automatickou prevodovkou postupne aj novú generáciu 7-stupňovej prevodovky 7G-Tronic Plus, ktorá sa ako prvá objaví v štvorkolke 250 CDI 4Matic.

Mercedes-Benz C Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Za obeť ekológii však padla najsilnejšia dieselová modifikácia 350 CDI. Céčko si bude musieť vystačiť so slabšou verziou tohto trojlitrového 6-valca 300 CDI (170 kW), kombinovaného štandardne so štvorkolkou a automatom. Najúspornejším céčkom v histórii sa stane model 220 CDI so spotrebou len 4,4 litra nafty na 100 km.

Mercedes-Benz C Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Aj preplňované benzínové štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva a výkonovým rozpätím od 115 kW (C 180) do 150 kW (C 250) sú vďaka technológii BlueEfficiency a predĺženému stálemu prevodu úspornejšie než v minulosti. Skutočnou novinkou je však iba 6-valec C 350, ktorého výkon vzrástol z 215 na 225 kW a pritom jeho spotreba klesla o 31 % na 6,8 litra benzínu.

Nové „céčko“ sa dostane na európsky trh v marci.

Technické údaje – benzínové motory
Motor 180 BE 200 BE 250 BE 350 BE 4Matic
Objem motora (cm3) 1796 1796 1796 3498
Max. výkon (kW/ot.) 115/5000 135/5250 150/5500 225/6500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 250/1600 270/1800 310/2000 370/3500
0 – 100 km/h (s) 8,9 7,8 7,2 6,0
Max rýchlosť (km/h) 223 235 240 250
Spotreba na 100 km (l) 6,4 6,4 6,4 7,4
Technické údaje – naftové motory
Motor 180 CDI 200 CDI 220 CDI 250 CDI 300 CDI 4Matic
Objem motora (cm3) 2143 2143 2143 2143 2987
Max. výkon (kW/ot.) 88/2800 100/2800 125/3000 150/4200 170/3800
Max. krút. moment (Nm/ot.) 300/1400 360/1600 400/1400 500/1600 540/1600
0 – 100 km/h (s) 10,8 9,1 8,1 7,1 6,4
Max rýchlosť (km/h) 206 215 231 240 250
Spotreba na 100 km (l) 4,9 4,9 4,8 4,8 7,0

.

debata chyba
Články podľa značiek