Do Bratislavy prišli aj novinky zo Ženevy

Tridsaťtri zastúpených značiek a vyše štyridsať slovenských automobilových premiér. To sú rekordné čísla 14. ročníka bratislavského Autosalónu, najstaršej slovenskej automobilovej výstavy, ktorá potrvá až do nedele. Aj účasťou 170 vystavovateľov predstihuje všetky predchádzajúce podujatia.

17.03.2004 05:42 , aktualizované: 10:09
debata

Zdá sa, že aj keď sa nemôže bratislavská motorshow pochváliť kreditom medzinárodnej automobilovej federácie O.I.C.A,. a teda nie je zapísaná v kalendári medzinárodných autosalónov, ekonomická sila regiónu robí svoje. V Bratislave sa vlani predalo z 57 513 regis­trovaných nových osobných vozidiel 15 341, čo je takmer 27-percentný podiel na celkovom odbyte automobilov na Slovensku. „Nejde len o bratislavských zákazníkov. Konkurenčný tlak medzi predajcami v Bratislave vedie k množstvu výhodných akciových ponúk. Preto chodia do Bratislavy kupovať autá aj ľudia zo stredného či východného Slovenska,“ hovorí Mária Nováková, tajomníčka sekretariátu Združenia automobilového priemyslu SR.

Tento fakt zobrala za posledné roky na vedomie väčšina importérov. Aj napriek tomu, že ešte stále rezonuje polemika na tému, či má v takej malej krajine zmysel uskutočňovať ročne dve automobilové výstavy. Rivalita medzi Inchebou a nitrianskym Agroservisom je totiž v kontexte s európskym štandardom vskutku kuriózna. Kým najprestížnejšie automobilové prehliadky v kategórii A, akými sú autosalón vo Frankfurte nad Mohanom či v Paríži, majú dvojročnú periodicitu, na päťmiliónovom Slovensku máme hneď dva autosalóny za jeden jediný rok. Oba s ambíciou celonárodných výstav.

Prišli takmer všetci

Jedným z posledných dovozcov vozidiel, ktorí kapitulovali a nakoniec sa rozhodli vystavovať okrem Nitry aj v bratislavskej Inchebe, je spoločnosť Renault Slovensko. „Je to najmä aktivita našich dvoch najsilnejších bratislavských dílerov, ktorých sme sa rozhodli podporiť ako importér. Chceme sa takto dostať ešte bližšie k zákazníkom. Naše hlavné výstavné aktivity však budeme aj naďalej smerovať k Nitre,“ hovorí Tomáš Drahovský z PR oddelenia spoločnosti Renault Slovensko.

Po rokoch neúčasti prišlo vlani na výstavisko Incheby aj BMW v zastúpení spoločnosti AWT Bavaria. Zdá sa, že zámer bol správny, tento rok si účasť zopakujú. „V bratislavskom regióne umiestnime takmer 50 percent z predaja BMW na Slovensku a celkovo tu predáme takmer 65 percent našich vozidiel, keďže máme zákazníkov z celého Slovenska. Vyhovuje nám aj jarný termín, najmä z dôvodu prezentácie motocyklov. Bolo by škoda čakať na Nitru,“ povedal v súvislosti s bratislavským autosalónom Roman Bujna, riaditeľ pre predaj a dílerskú sieť spoločnosti AWT Bavaria. Skutočnou raritou je, že výstavu vozidiel BMW podporí v tomto roku priamo automobilka BMW, a to tak v Bratislave, ako aj na jeseň v Nitre.

Existuje však aj opačný názor na význam bratislavskej prehliadky. Podľa Jozefa Majdu, PR manažéra spoločnosti Škoda Auto Slovensko, veľká expozícia za päť miliónov korún v Bratislave sú vyhodené peniaze. „Bratislavská výstava absolútne nezodpovedá našim predstavám. Stratégiu nemeníme. V Inchebe budeme prítomní len cez dílerov, čo nám úplne stačí. Ako importér jednoznačne uprednostňujeme Nitru, ktorá bude mať v tomto roku navyše kredit O.I.C.A.“

Rekordné čísla prekvapili

Nech už sú názory na autosalón v Inchebe akékoľvek, čísla hovoria samy za seba. V porovnaní s minulým rokom pribudlo dvadsať percent obsadenej výstavnej plochy a taký istý nárast zaznamenali aj v počte značiek. Rekordnú účasť vystavovateľov pripisujú v Inchebe aj investíciám, ktoré spoločnosť vynaložila za minulé roky do rozvoja areálu. „Cítime istý prelom vo vnímaní kvality našej výstavy po tom, čo sme vlani otvorili novú halu B. Tá nahradila pôvodný provizórny stan. Veríme, že aj po vstupe do Európskej únie má naša výstava perspektívu. Autosalónov vo Viedni či v Budapešti sa nebojíme. Ľudia budú aj naďalej nakupovať autá na Slovensku. Kúpa v zahraničí sa im prosto nevyplatí," povedal pre Pravdu Slavomír Machala, riaditeľ obchodnej skupiny 1 spoločnosti Incheba.

Do kariet Incheby však nahral aj nedávny príchod nových importérov. Po piatich rokoch od stiahnutia sa Jaguaru z nášho trhu tak budú môcť návštevníci vidieť vďaka spoločnosti T.O.P. Auto Slovakia, dovozcu vozidiel Jaguar, Rover a Land Rover, opäť najnovšie modely tejto prestížnej značky.

Po roku reorganizácií sa do Bratislavy vracia aj Daewoo s kompletne vynovenou ponukou.

Novinky priamo zo Ženevy

Výhodne situovaný termín autosalónu, tesne po medzinárodnej ženevskej motorshow, sa prejavil na rekordnom počte premiér. V Bratislave tak budeme môcť vidieť ešte horúce novinky.

K „ženevským“ premiéram bude patriť Toyota Verso, Mercedes-Benz SLK, BMW 6 Cabrio, BMW 5 Touring alebo Jaguar X-Type Estate. Slovenskú premiéru v Inchebe budú mať Opel Astra, Volkswagen Golf, Volvo S40 či Peugeot 307 CC.

Magnetom výstavy sa má stať exkluzívny trojlístok. Posúďte sami. Viac ako šesť metrov dlhý Maybach, Lamborghini Gallardo s výkonom 367 kW a Bentley GT, najrýchlejšie štvormiestne kupé sveta.

Blysol sa aj Citroen, ktorý sľúbil vystaviť v Inchebe koncepčnú štúdiu Citroen C-airdream, ktorá bude vzhľadom na existenciu jedného jediného kusu najdrahším exponátom výstavy.

Motocykle obsadili celú halu

Na svoje si prídu aj vyznávači jednej stopy. Po štvrtýkrát sa v Bratislave zároveň s Autosalónom koná výstava Motocykel. Rastúci záujem o motorky naznačuje dvojnásobný nárast výstavnej plochy a prezentovaných firiem, ako aj 50 výstavných dvojkolesových premiér. Prvý raz je motocyklom venovaná kompletná hala C. Budú na nej zastúpení všetci slovenskí importéri motocyklov. Jednostopovú šou skončí vyhlásenie súťaže „Motocykel roka“ na Slovensku.

debata chyba
Články podľa značiek