Trosky kamiónu, ktorý prevážal oceľové smaltované vane, boli roztrúsené na ploche približne jeden hektár a z kamióna vytiekla aj nafta. Dôvodom, prečo záchranári kamión zhodia späť do rokliny, sú podľa hovorcu spoločnosti Jána Bazovského peniaze.
„Vystavili sme faktúru pre Východoslovenskú vodárenskú spoločnosť a Slovenskú kanceláriu poisťovateľov na jeden milión korún. Poisťovňa nám však priznala len 7236 Sk za prácu s odčerpaním a odvozom nafty, ktorá vytiekla z havarovaného kamióna,“ dodal Bazovský. V stanovisku poisťovne sa podľa Bazovského ďalej uvádzalo, že „kamión nepredstavoval nebezpečenstvo ekologickej škody“.
Poisťovňa tak podľa Bazovského rozhodla aj napriek tomu, že mala k dispozícii vyjadrenia všetkých zúčastnených strán vrátane zápisnice z krízového štábu, ktorá potvrdila hrozbu ekologickej škody. Záchranári, ktorým vrak kamióna na stredisku zavadzia, ho podľa Bazovského vrátia aj s pozostatkami nákladu na pôvodné miesto v sobotu o 10:00.
Allianz odmieta obvinenia Jefty
Allianz – Slovenská poisťovňa (ASP) odmieta obvinenia zo strany spoločnosti Jefta S.O.S. Truck Slovakia o tom že neuhradili náklady spojené s vytiahnutím bieloruského kamióna spod Sorošky. ASP identifikovala a oslovila majiteľa pozemku, na území ktorého sa vrak kamiónu nachádzal. Tento poškodený však písomne vyhlásil, že si nárok na náhradu škody z tejto poistnej udalosti neuplatňuje.
Podľa zákona o povinnom zmluvnom poistení sa vyplácajú škody na majetku a na zdraví, ktoré boli spôsobené poškodenej strane. Vodič bieloruského kamiónu bol vinníkom dopravnej nehody, preto škody na jeho vlastnom vozidle a náklady súvisiace s jeho vyprostením z miesta mimo cestnej komunikácie je možné uhradiť jedine z jeho havarijného poistenia, ktoré pravdepodobne nemal uzavreté. Uvádza sa to vo vyjadrení ASP.