Gallardo vo verzii SE zrýchlilo

„Najmasovejší“ model Lamborghini sa v septembri 2005 objaví na trhu v limitovanej sérii 250 kusov. Pod označením SE (Special Edition) sa skrýva niekoľko estetických i technických úprav.

21.07.2005 09:20
debata

Vzhľadom na relatívne drsný športový charakter auta je výrazná prevaha dizajnérskych zmien nad konštruktérskymi trochu sklamaním. Skôr lifestylovo orientovaná séria Gallarda teda zaujme hlavne výzorom.

Jedna zo šiestich svetlých farieb v ponuke (žltá Giallo Midas, oranžová Arancio Borealis, biela Ballon White, zelená Verde Ithaca a dve šedé metalízy) bude kontrastovať s tmavými časťami karosérie vo farbe Nero Noctis. Menovite ide o strechu, kapotu motora, spätné zrkadielka, predný a zadný spojler. Pôsobivé devätnásťpalcové disky kolies Callisto budú obuté do pneumatík Pirelli P Zero Corsa s rozmermi 235/35 ZR19 vpredu a 295/30 ZR19 vzadu.

Interiér kráča v stopách vonkajšieho dvojfarebného prevedenia. Klasické čierne prvky sú oživené napríklad výplňou dverí či stredovým tunelom vo farbe exteriérového laku.

Technika Gallarda SE je z veľkej časti spoločná s klasickou verziou. Vidlicový desaťvalec zostal nedotknutý a disponuje výkonom 367 kW (500 k) pri 7800 ot./min a krútiacim momentom 510 Nm pri 4500 ot./min. Špecifikom série SE je upravená šesťstupňová prevodovka, ktorá ma prvých päť prevodov skrátených. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h vďaka tomu prebehne o 0,2 sekundy rýchlejšie (presne za 4 sekundy) a maximálna rýchlosť poskočila na 315 km/h (pôvodne 309 km/h).

Výbava prevedenia Special Edition zahŕňa klimatizáciu, štyri airbagy, kameru uľahčujúcu cúvanie, športový podvozok… Manuálnu prevodovku za príplatok nahradia robotizovanou skriňou e.gear.

Čistá cena Lamborghini Gallarda SE, bez akýchkoľvek poplatkov, predstavuje 141 500 eur. Avšak daň v Nemecku znamená ešte zhruba dvadsaťtisíco­vý bonus.

debata chyba
Články podľa značiek