To všetko zvláda Slovenská republika s celkovým počtom obyvateľov zhruba 5,3 milióna. Bilancia tohto roka je mimoriadne úspešná. Napríklad iba v Bratislave vyrobí fabrika Volkswagen Slovakia rovných 250-tisíc automobilov, neďaleká trnavská fabrika Peugeot vyprodukuje 180-tisíc vozidiel a žilinská Kia uzatvorí tohtoročnú bilanciu s výsledkom 150-tisíc áut. Táto produkcia posunula Slovensko do čelnej skupiny producentov automobilov.
Budúci rok 700-tisíc automobilov
V budúcom roku sa na Slovensku vyrobí celkovo takmer trištvrte milióna automobilov, keďže závody v Trnave a v Žiline iba postupne nabiehajú na plnú kapacitu. V roku 2009 to bude dokonca rovný milión automobilov. V prepočte tak bude Slovensko vyrábať až dvesto automobilov na tisíc obyvateľov, čo je v rámci sveta špičková hodnota..
Na Slovensku ostane iba stotina
Takmer celá produkcia smeruje za hranice, na slovenských cestách sa objaví iba každé sté vyrobené auto. Automobilový priemysel u nás zamestnáva zhruba sedemdesiat tisíc ľudí, o dva roky má zamestnanosť v autopriemysle podľa združenia automobilového priemyslu stúpnuť na rovných stotisíc ľudí. V kuloároch sa vážne uvažuje nad štvrtou automobilovou fabrikou, najčastejšie spomínaným je americký koncern Ford.
Začala to fabrika Volkswagen
V roku 1991 sa privatizáciou Bratislavských Automobilových Závodov začala písať úspešná story automobilového priemyslu. Objem vozidiel nebol spočiatku nijako oslnivý - 24 vozidiel Volkswagen Golf VR6 syncro vyrobených denne. Pomerne skromná bilancia začala narastať a v súčasnosti zamestnáva iba bratislavský závod vyše 8000 ľudí a tvorí vyše jednu pätinu exportu Slovenskej republiky. Neskôr sa pridal trnavský závod PSA a tretím pristupujúcim bola kórejská automobilka Kia v Žiline.