Od roku 1996 predal Peugeot celkom 1 332 000 kusov. Partner pritom akoby ignoroval všetky marketingové zákony. S pribúdajúcim vekom odbyt stále rástol. Peugeot tak aj pri novej generácii stavil na osvedčené tromfy – najmä na veľkosť.
Čo je veľké, to je dobré
Dĺžkou 4,38 metra prerástol Partner svojho predchodcu takmer o štvrť metra a konkurencii dal jasne najavo, že nemieni ustúpiť z pozícií. Jeho karoséria je schopná pojať rekordných 3,3 m3 nákladu, čo je o desať percent viac ako v minulosti a zniesť užitočné zaťaženie 850 kg. To mu zabezpečuje jasný náskok. V prípade, ak je Partner vybavený sklopným sedadlom spolujazdca Multiflex, poradí si s predmetmi dlhými neuveriteľné tri metre a k úžitkovému objemu pridá ďalších 400 litrov.
Sympatické však je, že svoj industriálny charakter úspešne kamufluje nápaditým dizajnom, na míle vzdialeným úžitkovým autám. Masívne oblúky blatníkov a elegantné mačacie svetlá dávajú Partneru vyslovene civilný zjav. Nehovoriac o osobnej verzii Tepee „vyzdobenej“ hliníkovými doplnkami nárazníka, širokými ochrannými lištami, efektným dizajnom hliníkových diskov kolies či dokonca sklenenou strechou.
Vlastnosti z MPV
To však nie je všetko. Peugeot si veľmi dobre uvedomil úspech, aký zožal jeho Partner v role univerzálneho rodinného vozidla. A tak naordinoval osobnej verzii Tepee mnoho z vlastností moderných MPV vrátane dvojice bočných posuvných dverí. Posádka sa tak môže tešiť nielen z obrovského priestoru, napríklad zadní pasažieri majú na kolená 245 mm, ale aj doteraz nevídanej variability. Tepee dostalo tri samostatné zadné sedadlá. Všetky tri sklopné a demontovateľné. Aj s nimi má však posádka ešte stále k dispozícii 505 litrov pre batožinu.
Interiér priam hýri odkladacími priestormi s celkovým objemom takmer 50 litrov. Nájdete ich vo dverách, palubnej doske, stredovej konzole či veľkom boxe medzi prednými sedadlami aj pod nimi, ale aj v podlahe a pozdĺžnej strešnej poličke, ktorá sa tiahne celým interiérom až po operadlá zadných sedadiel. Úplnou novinkou je vnútorný uzatvárateľný strešný box v oblasti batožinového priestoru, dostupný z interiéru. Nechýbajú letecké stolíky a množstvo držiakov na nápoje.
Komfort osobného auta
Vodič ťaží z ergonómie, ktorá sa blíži bežným osobným autám. Postaral sa o to nielen prirodzenejší sklon volantu, ale aj radiaca páka umiestnená vysoko na stredovej konzole.
Atmosféra na palube nie je vzdialená bežným autám. Dizajn palubnej dosky, výplní dverí, použité textílie a plasty vás zbavujú pocitu, že sedíte v dodávke. Prístrojový panel, volant či kompletný audi-box s klimatizačným panelom je známy z modelu 308. V sérii dostal Partner Tepee šesť airbagov a ABS. Za príplatok možno počet bezpečnostných vankúšov zvýšiť na osem a trakčnú kontrolu doplniť o stabilizačný systém ESP.
Partner sa bude dodávať v troch základných stupňoch vybavenia vrátane verzie Outdoor s off-roadovým paketom zahŕňajúcim špeciálne disky kolies a ochranné diely karosérie. Za príplatok je možné dopriať si doteraz nevídaný luxus od parkovacieho asistenta, automatickú klimatizáciu až po tempomat a sklenené strešné okná.
Premiéra až na jar
Ponuka motorov má veľmi blízko k novej tristoosmičke. Benzínovú jednošestku dostane s výkonom 66 alebo 80 kW. Naftový agregát 1,6 HDI je podľa stupňa prepĺňania vyladený na 55, 66 alebo 80 kW. Zatiaľ budú k dispozícii len manuálne prevodovky. Presné dynamické vlastnosti Peugeot ešte nezverejnil. Jeho horúca novinka absolvuje totiž svetový výstavný debut na autosalóne v Ženeve a do predaja sa dostane až v druhej polovici tohto roka.
Rozmery | Partner 2008 | Partner | Rozdiel |
Dĺžka (mm) | 4 380 | 4 140 | + 240 |
Šírka (mm) | 1 810 | 1 720 | + 90 |
Výška (mm) | 1 800 | 1 810 | – 10 |
Rázvor náprav (mm) | 2 728 | 2 690 | + 38 |
Objem batožin. priestoru/ nádrže (l) | 500 – 3 300/60 | 625 – 2 800 | + 500 |
Motory | 1,6 16v | 1,6 16v | 1,6 HDi | 1,6 HDi | 1,6 HDi |
počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
max. krútiaci moment (Nm/ot. ) | 132/2500 | 147/4000 | 185/750 | 215/1750 | 240/2000 |
max. výkon (kW/ot. ) | 66/5500 | 60/5800 | 55/4000 | 66/4000 | 80/4000 |