Volkswagen Scirocco ožije v Ženeve

Po šestnástich rokoch sa vracia do modelového portfólia automobilky Volkswagen model Scirocco. Prvá generácia modelu Scirocco sa predstavila v roku 1974 a dodnes figuruje medzi obľúbenými športiakmi nemeckej mládeže. Nová generácia pozbiera obdivné pohľady na ženevskom autosalóne.

02.03.2008 12:20
Volkswagen Scirocco Foto:
Volkswagen Scirocco vychádza zo štúdie IROC
debata

Pôvodný model Scirocco sa vyrábal v rokoch 1974 až 1992. Výroba ľudového športového automobilu sa odmlčala na dlhých šestnásť rokov. Podobne ako prvá generácia aj súčasné Scirocco zdieľa technický základ s modelom Volkswagen Golf, konkrétne využíva komponenty podvozku modelu Eos.

Koncepcia štyria plus batožina

Scirocco musí byť praktické. Táto veta odznela na predstavení štúdie Iroc, z ktorej Scirocco vychádza. Rozdiel medzi štúdiou a sériovým modelom sa obmedzil iba na prepracovanie prednej časti, silueta trojdverového kombi ostala zachovaná. Masívny nasávací otvor na Sciroccu teda nahľadajte, nahradil ho predný nárazník s dvoma otvormi pre vstup chladiaceho vzduchu.

Dôsledné dodržiavanie praktickej stránky automobilu vyústilo do koncepcie štvormiestneho kupé s dostatočne veľkým batožinovým priestorom. Dvojica zadných sedadiel je plnohodnotná, za nimi sa nachádza úctyhodný 292-litrový batožinový priestor. Po sklopení je k dispozícii až 755 litrov.

Kompaktné rozmery reprezentuje dĺžka 4240 mm, šírkou 1800 mm je Scirocco na úrovni Passatu. Výška 1400 mm naznačuje športové kupé. Rázvor osí kolies predstavuje prekvapivých 2680 mm, čo je viac ako má Golf.

Turbodúchadlá aj kompresory pod kapotou

Základný model poháňa motor 1,4 TSI s maximálnym výkonom 88 kW (122 k) a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h predstavuje 9,7 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 200 km/h a podľa údajov výrobcu by priemerná spotreba nemala presiahnuť hranicu 6,1 litra na 100 km.

Zlatú strednú cestu reprezentuje motor 1,8 TSI. Maximálny výkon 118 kW (160 k) dopĺňa 240 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Zrýchlenie 0–100 km/h absolvuje v priebehu 8,0 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 217 km/h. Priemerná spotreba predstavuje 6,5 litra na 100 km.

Najvýkonnejšia verzia bude mať pod kapotou známy agregát 2,0 TFSI. Maximálny výkon 147 kW (200 k). Na stokilometrovú rýchlosť to zvládne za 7,2 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 235 km/h a priemerná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 7,7 litra na 100 km.

Poslednou alternatívou je kombinácia motora 2,0 TDI s maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy maximálna rýchlosť sa pohybuje na úrovni 207 km/h. Samozrejme, priemerná spotrebu dokumentuje mimoriadne prijateľných litra 5,4 litra na 100 km/h. Na výber bude dvojica prevodoviek. Manuálnu šesťstupňovú alternuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG. Zákazníci si môžu zvoliť aj nastaviteľný podvozok.

Pozrite si video Volkswagenu IROC concept z ktorého Scirocco vychádza.

debata chyba
Články podľa značiek