Unikli ďalšie údaje o novom Mercedese triedy E

Čakali sme, že po prvom úniku fotografií to už Mercedes nebude dlhšie naťahovať a zverejní oficiálne fotografie. Nestalo sa tak. Niekto vo firme teda zobral iniciatívu do vlastných rúk a naskenoval brožúru k pripravovanému novému modelu.

08.01.2009 00:15 , aktualizované: 05:56
Mercedes E Foto:
Nový Mercedes triedy E.
debata

Ešte pred necelým mesiacom unikli prvé tri fotky nového modelu vyššej strednej triedy tejto štuttgartskej automobilky. Vtedy sme však okrem týchto troch fotiek nemali v rukách nič a aj technických údajov bolo málo. Teraz si však v galérii môžete pozrieť aj dve strany technických údajov naskenovaných priamo z prospektu o novom modeli. Aspoň na „ochutnávku“ spomenieme dĺžku novej triedy E, ktorá predstavuje presne 4868 mm a rázvor jej náprav je dlhý 2,87 metra. Ponuku motorov zatiaľ tvoria štvor a šesťvalcové benzínové aj dieselové agregáty.

Ponuka motorizácií

Zo začiatku predaja budú k dispozícii štyri zážihové a štyri vznetové motory. Ponuku otvára najslabší turbodiesel s označením E200 CDI, ktorý dosahuje výkon 100 kW (136 koní) a produkuje 360 Nm krútiaceho momentu. Model s rovnakým motorom, avšak vyladeným na vyšší výkon, má označenie E220 CDI. Ten produkuje o 25 kW viac, čiže 125 kW (170 k) a o 40 Nm viac, čiže rovných 400 Nm. Ďalším turbodieselom v hierarchii je model E250 CDI s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom rovných 500 Nm. Vrchol vznetovej ponuky predstavuje trojlitrový šesťvalec E350 CDI BlueEfficiency s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 540 Nm.

  Foto: Mercedes-Benz
Mercedes E  

Ponuka benzínových agregátov začína modelom E200 CGI. Motor s novou technológiou priameho vstrekovania benzínu do valcov dosahuje výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 270 Nm. Silnejší model E250 CGI produkuje 150 kW (204 k) a 310 Nm. Ďalším stupňom je šesťvalec E350 CGI s výkonom 215 kW (292 k) a krútiacim momentom 365 Nm. Do príchodu verzie AMG bude predstavovať vrchol ponuky model E500, ktorý dosahuje výkon 285 kW (388 k) a krútiaci moment 530 Nm.

Výbavy

Podobne ako pri triede C, aj v prípade nového „Éčka“ sa bude môcť zákazník rozhodnúť, či chce skôr luxusne, alebo športovo ladené auto. Rozdiel je evidentný nie len v interiéri, ale verzie sa navzájom líšia napríklad aj tvarom predných hmlových svetiel, či mriežkou chladiča.

Nový Mercedes triedy E v prevedení Elegance. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes E Nový Mercedes triedy E v prevedení Elegance.

Pre vyznávačov tradičného luxusu typického pre vozidlá značky Mercedes bude vhodná verzia Elegance. Tá má viac chrómových doplnkov a zvonku sa líši najmä dvojitými hmlovkami a mriežkou chladiča si štyrmi „rebrami“. V interiéri nájdete drevené obloženie. Štandardom sú 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Nový Mercedes triedy E v  prevedení Avantgarde. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes E Nový Mercedes triedy E v prevedení Avantgarde.

Športovejšie ladená verzia Avantgarde je sériovo vybavená 17-palcovými kolesami. Má iba tri „rebrá“ na mriežke chladiča a jej hmlovky sú z LED diód v tvare „L“. V interiéri vystriedal drevené dekorácie hliník.

Nový Mercedes triedy E s AMG paketom. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes E Nový Mercedes triedy E s AMG paketom.

Pre tých, ktorí chcú stále niečo viac sú tu ešte verzie Exclusive a AMG. Pre luxusne orientovaných ľudí, ktorí požadujú tú najvyššiu kvalitu, je určená výbava Exclusive. Čalúnenie týchto verzií je z vysoko kvalitnej kože Nappa kombinovanej s Alcantarou. O originálnej verzii AMG zatiaľ informácie nemáme, no pre športovo orientovaných zákazníkov, ktorým je výbava Avantgarde málo, je tu „AMG paket“. Ten zahŕňa okrem iného aj originálny dizajn diskov kolies a športové sedadlá.

debata chyba
Články podľa značiek