Miniautá
Miniautám by mala začať už začiatkom roka kraľovať Toyota iQ. Neuveriteľne krátky japonský kompakt s dĺžkou len 2985 mm ponúka miesto až štyrom cestujúcim a spotrebuje priemerne iba štyri litre paliva. Koncom roka by jej však malo začať dýchať na krk reinkarnované Topolino, ktoré začne Fiat vyrábať vo fabrike Zastavy v Srbsku. Štvormiestne Topolino postavia na skrátenej platforme Pandy s dĺžkou 3150 mm. Po prvýkrát sa v ňom predstaví extrémne úsporný dvojvalec s objemom len 0,9 litra.
Nižšia trieda
Najočakávanejšia novinka VW Polo je zatiaľ prísne strážená, napokon, predstaví sa až na jeseň vo Frankfurte. Už dnes však poznáme nástupcu Hyundaia Getz s novým označením i20. A to nie je zďaleka všetko. Čoskoro sa rad mestských áut rozrastie o dva nové kabriolety. Jeden rozkošnejší ako druhý. O strechu nad hlavou totiž príde Fiat 500 aj nové Mini. Nahradí ju jednoduchá plátenná konštrukcia. Pozoruhodné je, že oba modely odvezú štyroch cestujúcich.
Nižšia stredná trieda
Tak tu to bude ozaj nabité. Hneď začiatkom roka vyštartuje do boja šiesta generácia Golfu s aktívnym podvozkom a preplňovanými motormi a v tesnom závese jej najväčší francúzsky rival Renault Mégane III, tiež poriadne nadupaný technikou. Kontrovať im bude japonská Mazda 3. Na scéne však nebudú dlho samy. Svoj comeback do nižšej strednej triedy chystá totiž už na jar aj Chevrolet nástupcom Lacetti s prívlastkom Cruze. A to sa do konca roka stretneme aj s ďalšími dvoma nováčikmi – dosiaľ úspešne utajovanou Alfou 149, inšpirovanou malým MiTo a novým Opelom Astra.
Stredná trieda
Väčšina kľúčových noviniek má premiéru už dávno za sebou, no na trh sa chystajú až teraz. Napríklad čerstvý držiteľ titulu Car of the Year 2009 Opel Insignia, Toyota Avensis či derivát starého Audi A4 s označením Seat Exeo. Pribudnú tiež originálne verzie „okukaných“ modelov ako nadupané odrody Audi S4, kabriolet na báze kupé Audi A5 a koncom roka možno aj štvordverové kupé A7, schopné konkurovať Passatu CC či Mercedesu CLS.
Celkom inými zbraňami zaútočí Honda. Jej nový Insight sa má stať prvým cenovo konkurencieschopným hybridom. Nebude to mať však ľahké. Už v Detroite sa totiž predstavuje tretia generácia najpredávanejšieho hybridu sveta – legendárnej Toyoty Prius. Zatiaľ bez li-on akumulátorov, ktoré sa do jej hybridného ústrojenstva dostanú až o niečo neskôr.
Vyššia trieda
Tak tu bude hrať prvé husle nepochybne dlho očakávaný Mercedes-Benz triedy E s kódovým označením W212. Podľa vzoru menšieho Céčka či GLK budú na jeho dizajne dominovať ostrejšie línie a vpredu štvorica kosodĺžnikových svetiel, ktoré nahradia po štrnástich rokoch eliptické reflektory. S triedou E sa po rokoch vráti späť aj verzia kupé a kabriolet, ktoré znamenajú koniec nie príliš úspešného modelového radu CLK. Nové Éčko zažiari už na jarnom ženevskom salóne a na jeseň vo Frankfurte pribudne otvorená verzia s plátennou strechou a kombi T-model. S obrovským „wagonom“ sa však prihlási na jeseň aj česká Škoda. Superb vo verzii kombi sa má stať jedným z vôbec najväčších automobilov tohto typu v Európe.
Luxusné autá
Akoby ani nebola kríza. Práve v triede luxusných áut sa má odohrať doslova revolúcia. Posúďte sami. Na trh prídu také „pikošky“ ako štvordverové Porsche Panamera a jeho britský rival Aston Martin Rapide. Dlho pripravovaný športový sedan Porsche sa mal predstaviť už v januári v Detroite, no nakoniec automobilka posunula premiéru na aprílový autosalón v čínskom Šanghaji. To však nemení nič na brutálnom výkone jeho vpredu uloženého osemvalca (368 kW), ktorý bude poháňať obe nápravy cez 7-stupňovú prevodovku umiestnenú vzadu.
Podobnú koncepciu dostane aj Aston Martin Rapide, no s ušľachtilým dvanásťvalcom. Najväčším prekvapením je, že vyrábať sa nebude na domácej britskej pôde, ale v rakúskom závode Magna Steyr.
Športové a SUV
Zoznam roadsterov a kabrioletov doplní tento rok nielen relatívne dostupný Peugeot 308 CC, ale aj také lahôdky ako nová generácia BMW Z4 a Ferrari California. Obe spája ľahká skladacia strecha z hliníka, a tak si vystačia s jedinou karosárskou verziou, ktorá ponúkne výhody kabrioletu i plnohodnotného kupé v jednom.
Do terénu sa zas budete môcť vybrať na novom hybridnom Lexuse RX, veľkom luxusnom Hyundai iX55, „emkovej“ verzii BMW X6 s predpokladaným výkonom minimálne 300 kW, no najmä na dlhoočakávanej Škode Yeti, ktorá sa predstaví už na jar v Ženeve. Na rozdiel od konkurenčných crossoverov Kia Soul, Citroën C3 Picasso či Toyota Urban Cruiser bude mať práve Škoda najbližšie k triede SUV. Model postavený na platforme Roomsteru vyzbroja totiž aj pohonom oboch náprav.