Vlani vyprodukovala továreň v meste Tychy 605 000 áut, z čoho tvorili skoro polovicu Pandy. V Poľskom závode sa má začať vyrábať nový model Lancie Ypsilon. Podľa vyjadrenia šéfa poľského Fiatu Enrica Pavoniho by mohlo ísť ročne približne o 100 000 až 120 000 áut, čo je v porovnaní s Pandou výrazne menej. Naviac tu existuje oprávnená obava, že o Lanciu Ypsilon bude nielen na poľskom trhu výrazne menší záujem ako o Pandu.
V poľskom závode Fiatu pracuje 6500 ľudí, ďalších 20 000 ľudí zamestnávajú dodávateľské firmy. „Žiadna z firiem, ktoré vyrábajú dielce pre súčasnú Pandu, nedostala zmluvu na výrobu pre novú Pandu,“ povedal Rafal Orlowski z poradenskej spoločnosti AutomotiveSuppliers.
Vedenie Fiatu sa už s odborovými organizáciami z továrne Pomigliano d'Arco neďaleko Neapolu dohodlo na podmienkach práce. Teraz sa ešte čaká na rozhodnutie poslednej odborovej organizácie. Odborári musia súhlasiť s tým, že sa v Taliansku bude pracovať v podobných podmienkach ako v Poľsku. Ide napríklad o zavedenie tretej zmeny, skrátenie prestávok a prácu aj v sobotu. Fiat odborárov varoval, že ak podmienky nepríjmu, taliansku továreň uzavrie. Do premiestnenia výroby Pandy z Poľska do Talianska Fiat investuje 700 mil. eur.