Detroit priniesol viacero dôležitých noviniek, ale na nový Focus čakalo asi najviac zvedavcov. Výsledok však zhodnotí každý jednotlivec sám a odzrkadlí sa na predajných číslach. Ale nepredbiehajme. Focus tretej generácie vstúpi na severoamerický aj európsky trh až začiatkom roka 2011.
Na autosalóne sa ukázali dve predprodukčné verzie – päťdverový hatchabck a štvordverový sedan. Obe stoja na globálnej platforme segmentu C, ktorá sa do roku 2012 stane bázou pre 10 nových modelov s produkciou 2 milióny kusov ročne. Prvými lastovičkami budú Ford C-MAX a Grand C-MAX, ktoré sa objavia v druhej polovici tohto roka.
Focus bol vyvinutý pod vedením Európskeho centra pre malé a stredné vozidlá v nemeckom Merkenichu, neďaleko Kolína nad Rýnom. Pohon mal zasa pod palcom tím z Fordovho britského technického centra v Duntone. Chrbát im kryli špecialisti z konštrukčného centra v Dearborne, štát Michigan. Výsledok ich práce by mal imponovať zákazníkom zo všetkých končín sveta.
Ford Focus posúva úspešnú filozofiu kinetického dizajnu opäť do inej polohy. Do značnej miery sa v ňom zrkadlí vydarený vzhľad novej Fiesty.
Predchádzajúce generácie Focusu sa zapísali ako šampióni jazdných vlastností. Tretia generácia chce ísť ešte ďalej. Stabilitu v zákrutách vylepšuje systém Dynamic Cornering Control, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi poháňané kolesá tak, aby potláčal nedotáčavosť, zlepšil trakciu a agilitu vozidla.
K výnimočným jazdným vlastnostiam v zákrutách prispieva aj pevná konštrukcia karosérie, ktorá má o 25% väčšiu torznú tuhosť ako predchodca. Konštrukciu karosérie tvoria z 55% vysokopevnostné ocele a z 26% ultravysokopevnostné a bórové ocele. Tieto progresívne materiály zabezpečujú Focusu dobrú dynamiku (vďaka nízkej hmotnosti) a vysokú úroveň bezpečnosti pri náraze.
Ponuka motorov pre Európu bude zahŕňať aj štvorvalcové turbomotory EcoBoost a vylepšené vznetové motory Duratorq TDCi (1.6 a 2.0) so zníženou spotrebou o 10 až 20%. Pre Severnú Ameriku je prichystaný nový benzínový dvojliter s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním vačkového hriadeľa Ti-VCT.
Ford sa pýši aj technológiami, ktoré posúvajú ovládanie nového Focusu do inej roviny. Najhorúcejšou novinkou je systém MyFord, ktorý pomáha vodičovi mať kľúčové prvky stále pod kontrolou a na dosah ruky. Do výbavy sa dostane aj bezkľúčové odomykanie a štart, cúvacia kamera a poloautomatický parkovací systém.
Produkcia globálneho Focusu tretej generácie začne do konca roka 2010 paralelne v americkom Michigane a nemeckom Saarlouis. Neskôr sa pridá továreň v čínskom Chongqing.