Výkonný výbor MOV vo štvrtok na zasadnutí v brazílskom Riu de Janeiro súhlasil s úpravou znenia príslušného pravidla v Olympijskej charte. Vykonávacie ustanovenie k pravidlu číslo 40 doteraz uvádzalo:
„Bez súhlasu výkonného výboru MOV nesmie žiadny súťažiaci, tréner ani funkcionár, ktorý sa zúčastňuje na olympijských hrách, dovoliť, aby počas trvania olympijských hier boli jeho osoba, meno, vyobrazenie alebo športové výkony použité na reklamné účely.“
Zmenu si vyžiadali športovci kampaňou na sociálnych sieťach. Svojich sponzorov by mohli zviditeľniť už na olympijských hrách 2016 v Riu de Janeiro. Návrh však ešte musí schváliť júlové zasadnutie MOV v malajzijskom Kuala Lumpure.
„Ak má niekto zmluvu napríklad s výrobcom hodiniek, môže pokračovať v inzerovaní značky, ale bez toho, aby sa reklama priamo týkala olympijských hier,“ vysvetlil hovorca MOV Mark Adams.
Doterajšie znenie pravidla chránilo oficiálnych partnerov olympijských hier. Previnilcom hrozila diskvalifikácia či dokonca odobratie medailí.