Okruhu Sakhir v Bahrajne dominujú štyri dlhé rovinky. Na trati prevažujú pomalé a stredne rýchle zákruty, a preto tu stajne využívajú vysokú úroveň prítlaku. Po pomalých zákrutách nasledujú výjazdy na rýchlejšie pasáže.
Významnú úlohu tu hrá trakcia. Tímy budú preto prispôsobovať nastavenie na to, aby zadné pneumatiky vydržali čo najdlhšie a taktiež, aby optimálne zrýchľovali. Prudké zrýchlenie a následné brzdenie si vyžadujú vysokú spotrebu paliva. K tomu, aby ho ušetrili, budú pretekári využívať špeciálny štýl jazdy – pred silnejším brzdením dajú nohu z plynu skôr. Charakteristikou Veľkej ceny Bahrajnu je, že sa jazdí za súmraku pod umelým osvetlením. Teploty vzduchu a asfaltu sú odlišné ako počas jázd za svetla. Tímy budú musieť túto skutočnosť strategicky prerátať a predpovedať, ako sa budú monoposty správať v iných podmienkach.
Čo sa týka najväčších favoritov, zdá sa, že v Mercedese sa začína trochu vyostrovať situácia medzi Nicom Rosbergom a Lewisom Hamiltonom. Pre Rosberga bude veľmi dôležité zdolať Hamiltona priamo na trati, aby sa nedostal do „depresívnej“ situácie. Keď bude frustrovaný, nepomôže mu to zaznamenať dobrý výsledok. V minulej sezóne približne v takomto čase prišlo Rosbergovo zlepšenie a nasledovala séria úspešných pretekov. Myslím si, že podobný plán má aj teraz.
Vpredu bude opäť Ferrari a k čelu sa priblížia aj piloti Williamsu. Monoposty s motormi Mercedes budú ťažiť pri spomínaných zrýchleniach z výkonu, ktorý majú lepší oproti ostatným tímom. Čo sa týka nováčikov, všetci podávajú solídne výkony a až na pár „ťukancov“ jazdia suverénne. Som zvedavý, ako to v nedeľu dopadne. Štvrtá veľká cena v kalendári je totiž vždy akousi métou, po ktorej bude zreteľnejšie rozloženie síl v ďalšom pokračovaní sezóny.